תנאי רישום:
בעלי תואר שני מתחומי מדעי החברה, ההתנהגות והניהול (פסיכולוגיה, סוציולוגיה, עבודה סוציאלית, מינהל עסקים, תעשייה וניהול, חינוך)./ תישקל מועמדותם של בעלי תואר אקדמי ראשון מתחומים אלו אשר להם ניסיון בפעול בתחומי הניהול או משאבי אנוש . המועמדים יציגו המלצה ויזומנו לריאיון אישי בפני ועדת קבלה./ תישקל מועמדותם של בעלי תואר אקדמי שני מתחומים קרובים./ המועמדים יזומנו לריאיון אישי בפני ועדת קבלה.
תיאור התעודה:
תעודת הכשרה כיועץ אירגוני, מטעם המרכז ללימודי חוץ במכללה האקדמית ספיר.
משך הלימודים:
9 חודשים
זמני לימוד:
יום לימודים מרוכז
תחומי לימוד:
שווי ארגוני נקבע לא מעט על פי פוטנציאל הצמיחה שלו ואלה נקבעים בעיקר על ידע, יכולות תשתיתיות , מערכת מינוף ועוד. החצר האחורית היא גלובלית ויכולת טכנולוגית היא יתרון שקשה לשמר. וכל זאת על רק מורכבות ומסובכות במציאות הפוליטית, המדינית ובמובנים רבים החברתית שלנו כאן. קצב השינויים בסביבה ומורכבותם מעמיד בפני מנהלים וארגונים את הצורך בשינוי מתמיד, שינוי המכוון להתאמת הארגון למציאות המשתנה בסביבה החיצונית ומנגד שינוי המכוון לעדכון הסביבה הפנימית. לצד מאמץ מכוון למימוש פוטנציאל קיים נוסף מאמץ חשוב לא פחות של בניית היכולת (CAPACITY BUILD UP ) התשתיתית, אותה יכולת שתבטיח את תפקודו של הארגון בעתיד.שינויים אלה מחייבים תהליכים שוטפים של בחינה עצמית, לימוד והשתנות ברמה האישית, הקבוצתית והכלל ארגונית. כמו כל למידה יש בהם מרכיב תכני / דיציפלינרי, יש בהם מרכיב תהליכי- מערכתי ויש בהם מרכיב מוסרי – זהותי. על רקע המורכבות והאתגרים בפניהם ניצבים ארגונים ומנהלים הולך ומתחזק מקומו של הייעוץ המערכתי-תהליכי כעוגן מרכזי בהובלת תהליכי שינוי מכווני צמיחה והתחדשות. וכגודל הציפייה המתהווה גם גודל הדרישה המוטלת על היועץ עצמו, הן בדרישות הידע, הן ביכולתו התהליכית והן בנאמנותו ומחויבויותיו המוסריות – ערכיות. נושאים נלמדים: מרכיבי המובילות הארגונית: הארגון כמערכת, מובילות מערכתית כוללת, מובילות במרחב העסקי-משימתי, מובילות במרחב התהליכי-מערכתי, מובילות במרחב התרבותי-אנושי/ תהליכי מפתח בהתערבות ארגונית: גיבוש תמונת עתיד, אבחון ארגוני-מערכתי ומיפוי פערים, ניהול ומנהיגות, דינמיקה של שינוי, יכולות ליבה , למידה ארגונית וניהול ידע./ מיומנויות ייעוציות: ייעוץ אישי, ייעוץ צוותי, עבודה מול הנהלה, הנחייה התנסותית והדרכה./ עבודה בקבוצות למידה קטנות: לגיבוש תפיסת תפקיד ייעוצית, לברור סוגיות ודילמות ערכיות ואתיות רלבנטיות לעבודת היועץ, לזיהוי העוצמות האישיות להגברת המודעות לסגנון האישי./ עבודה מעשית מלווה בהדרכה אישית (פרקטיקום) בארגונים וקהילות בסביבה./ פרויקט גמר אישי.
הקורס נסגר עד להודעה חדשה