1. רכישת כלים ניהוליים ופיננסיים לצורך קידום כלכלי של העסק.
2. הקניית כלים להתמודדות עם השינויים במשק ובתפיסת הניהול החקלאי.
3. גיבוש הזהות המקצועית הניהולית לקידום אישי .
4. דרכים להתמודדות עם תוכניות פיתוח עתידיות.
נושאי הלימוד:
1. כלכלת מקרו וכלכלת ישראל- היכרות עם כלכלת ישראל וכלכלת מקרו ברמה של מושגים,מגמות, מונחים,היסטוריה והמשמעות כלפי השוק.
2. תמחור והמחרה- הקניית מושגים אלו כבסיס מוצק לשימוש בדוחות הכספיים ובדוחות הפנימיים לשם קבלת החלטות ניהוליות.
3. כלכלת משק חקלאי- היכרות בסיסית עם המושגים לזיהוי המצב הכלכלי של משק חקלאי.
4. תשומות בחקלאות – סגנון ניהול ויצירת צוות עובדים
5. חוסן העסקי של המשק החקלאי – הבנה של מבנה חסכון של המשק,היערכות למשבר, ניתוח הוצאות ייצור ושימוש בתזרים מזומנים.
6. ניהול אשראי במשק החקלאי – תמחור והתנהלות מול בנקים ,הכנת תוכניות אשראי.
7. ניהול והנעת עובדים – סדנא- הגדרת ניהול וראייה כוללת.
8. ניהול זמן- סדנא- איך לרתום את הזמן למטרות עסקיות.