לימודי "החינוך המדריך" ושיתוק מוחי הינם מסלול לימודים חדשני, המכשיר מורים ומורות לחינוך מיוחד להתמחות כמחנכים/ות שיקומיים/ות (קונדקטור), לעבודה עם אוכלוסייה עם שיתוק מוחי ומוגבלות מוטורית.
הקונדקטור הינו מורה לחינוך מיוחד, שהתמחה בלימודי "החינוך המדריך" ושיתוק מוחי. את מומחיותו הוא שואב מתורת החינוך המדריך, מגופי ידע חינוכיים, שיקומיים, רפואיים וטיפוליים נוספים. בעבודתו נדרש הקונדקטור לשלב בין גופי הידע ולהציע לאוכלוסיה עם שיתוק מוחי סביבה אינטגרטיבית להתפתחות אופטימלית, ללמידה, להשתלבות ולפיתוח אישיות תפקודית.
תכנית הלימודים הינה בהיקף של שלוש שנות (שנתיים+שנת סטאז') לימוד וכוללת קורסים אקדמיים בשילוב התנסות יישומית רחבה. הלימודים כוללים מגוון מרתק של קורסים בתחומי דעת כגון: תורת החינוך המדריך, רפואה ושיקום, נוירופסיכולוגיה ופסיכולוגיה. לצד הלמידה התיאורטית תתקיים למידה יישומית משלימה, לרכישת מיומנויות עבודה על-פי גישת "החינוך המדריך" עם האוכלוסייה, הורים ומשפחות.
המרצים בתכנית הינם אנשי מקצוע מומחים ואנשי אקדמיה מהשורה הראשונה, מהארץ ומחו"ל. דרכי ההוראה כוללות הרצאות, תצפיות, סדנאות, התנסות והדרכה אישית. התכנית מקנה לבוגריה הסמכה מטעם משרד החינוך, מכללת לוינסקי לחינוך ו"צעד קדימה". לתפקיד מחנך-שיקומי (קונדקטור) מומחה, לעבודה עם אוכלוסייה בעלת שיתוק מוחי במגוון גילאים.
בין הנושאים הנלמדים:
תורת החינוך המדריך -
- היסטוריה, מושגי יסוד ועקרונות
- סביבת החינוך המדריך
- הנחייה והובלה
- הערכה ותיעוד
ביו-רפואה -
- אנטומיה ונוירו-אנטומיה
- שיתוק מוחי וליקויים נלווים
- סוגיות רפואיות אצל האדם עם שיתוק מוחי
שיקום -
- גרפו-מוטוריקה ומשחק
- טכנולוגיה מסייעת ועזרים
- מקצועות הבריאות וייחודיותם
פסיכולוגיה/נוירופסיכולוגיה -
- פסיכולוגיה התפתחותית של האדם עם שיתוק-מוחי לאורך מעגל החיים
- מח ולמידה