פורום ייעוץ לימודי ותעסוקתי

בהנהלת: המרכז הארצי ללימודים  |  מסר למנהל/ת הפורום
במסגרת הפורום תקבלו ייעוץ לימודי ותעסוקתי בינהם מידע על מקצועות ומסלולי הלימוד, סיכויי הקבלה ועזרה בבחירת מוסד לימוד בהתאמה אישית. לייעוץ טלפוני חינם חייגו עכשיו 072-3131888 .
 
המרכז הארצי ללימודים

המרכז הארצי לייעוץ והשמה ללימודים הוקם על מנת ללוות אותך ולסייע לך בקבלת אחת ההחלטות החשובות בחייך, שתשפיע על עתידך. המטרה המשותפת שלנו תוביל ותכוון אותך לעשות את הבחירה הנכונה והמותאמת לך אישית.

 
שלום, אני חייל משוחרר כבר כמה חודשים, וכמו הרבה אחרים - מנסה לחפש תחום שמעניין אותי ללימודים בעתיד. בתיכון למדתי במגמת מחשבים מורחבת שהתחילה מוקדם יותר משאר המגמות, ולכן לא ממש יצא לי "להתנסות" בהרבה מקצועות שנלמדים בתקופה הזאת. את התיכון סיימתי עם ציונים טובים מאוד אבל אני לא רואה את עצמי מתעסק בתחום המחשבים בעתיד. המקצועות שמושכים אותי כרגע הם בתחומי העיצוב השונים (אדריכלות / עיצוב גרפי / עיצוב פנים וכו'...), אבל אני כל הזמן חושב שכדי להתאים אליהם צריך איזשהו רקע אומנותי שאני לא בטוח שיש לי. מה שאני כן יכול להגיד זה שגם בפרוייקטים שעשיתי במחשבים תמיד התעניינתי והשקעתי יותר בצד הויזואלי, ויש לי קצת ניסיון בעיצוב גרפי של אתרים באינטרנט. אני אשמח לשמוע מה דעתך (למרות שברור לי שסיפקתי כאן מעט מאוד מידע) וגם לדעת האם יש מקום שמרכז מידע על קורסי "העשרה" (קורסים חיצוניים שלא קשורים דווקא למוסדות הלימוד הגדולים) שניתן ללמוד בהם יסודות או לקבל בהם כלים ראשוניים בתחומים הנ"ל, שאולי יעזרו לי לדעת אם זה הכיוון שמתאים לי.
הי שחר, ממה שאתה מתאר נשמע לי שאת יכול להרויח מאוד מלימודים במכינה ללימודי אומנות/ עיצוב. מכינות כאלה יש בשפע (חפש בכל מנוע חיפוש באינטרנט ותמצא המון אפשרויות בכל מיני מוסדות, ע"י אנשים פרטיים וכו'). במכינות אלה בעצם מתנסים בלימודי עיצוב במגוון תחומים, כשהמטרה לרוב כפולה: 1- להבין מה לומדים בתחומים אלה, איך מתנהלים הלימודים, והאם אתה יכול להתאים להם. במהלך הקורס יש להכין עבודות והתלמידים זוכים לביקורת על ביצועיהם ומקבלים פידבק שיכול לסייע להם להבין האם "יש להם את זה בתחום" או לא- בהשוואה לאחרים ובהתאם לנסיונם של המורים במכינות (שהם אנשי מקצוע בתחום זה ולעיתים גם מורים במוסדות השונים). 2- להכין תיק עבודות שיסייע לך להתקבל למסלולי הלימוד אם תחליט שאתה רוצה בכך. זאת מאחר שרוב המוסדות היום דורשים תיק עבודות כחלק מתנאי הקבלה. בקיצור, נשמע לי שזה יכול מאוד לסייע לך. הצד הפחות מעודד בעניין הוא שמכינה כזו זה לרוב עסק יקר, שגם לוקח לא מעט זמן. אז שווה לקחת בחשבון. בנוסף, שווה לנסות ולראות האם אתה שומע המלצות על מוסד/ מורה זה או אחר, וללכת למקום שידוע בכך שבוגריו מתקבלים אח"כ למסלולי הלימוד הרצויים. בהצלחה, מיכל
סגור