פורום ייעוץ לימודי ותעסוקתי

בהנהלת: המרכז הארצי ללימודים  |  מסר למנהל/ת הפורום
במסגרת הפורום תקבלו ייעוץ לימודי ותעסוקתי בינהם מידע על מקצועות ומסלולי הלימוד, סיכויי הקבלה ועזרה בבחירת מוסד לימוד בהתאמה אישית. לייעוץ טלפוני חינם חייגו עכשיו 072-3131888 .
 
המרכז הארצי ללימודים

המרכז הארצי לייעוץ והשמה ללימודים הוקם על מנת ללוות אותך ולסייע לך בקבלת אחת ההחלטות החשובות בחייך, שתשפיע על עתידך. המטרה המשותפת שלנו תוביל ותכוון אותך לעשות את הבחירה הנכונה והמותאמת לך אישית.

 
מבולבלת | 09:40  10/01/07
שלום רב, קראתי כמה הודעות פה בפורום ומאד התרשמתי מתשובותייך. רציתי לשאול את דעתך, האם תואר שני במדעי החיים מקנה אפשרות לעבודה יותר מאשר תואר ראשון, במיוחד אם התואר השני הוא ממקום יוקרתי, כמו מכון ויצמן למשל. אני מעוניינת בכיוון שישלב מחקר עם עבודה עם אנשים או בכל אופן שיהיה בו פן של עבודה עם אנשים ולא כל היום במעבדה, אבל אני גם לא טובה בכלל בכל התחום של מכירות, זה לא ממש מתאים לאופי שלי, האם בכל זאת יש לי סיכוי למצוא משהו שמתאים? מה למשל? האם עדיף לעשות הסבה לתחום אחר, חשבתי על קלינאות תקשורת למשל.
מיכל תירוש | 12:58  11/01/07
תראי, תואר שני במדעי החיים מקנה עוד כלי מחקר ומאפשר לך להיות חוקרת טובה יותר. כך שתואר כזה יכול להוות ניסיון רלוונטי ותרומה חשובה אם הכיוון הוא מחקר. לעומת זאת, אם הכיוון אינו מחקר, סביר להניח שהתואר, מעבר לתרומה האישית לך כאדם, לא יהווה יתרון כזה או אחר. כך שאם זה הכיוון, עדיף לרכוש כלים שקשורים לעבודה עם אנשים- תעודת הוראה, הכשרה וניסיון בהדרכה, הסבה מקצועית לתחום רלוונטי, וכו'. היוצאים מן הכלל הם תפקידים ניהוליים או תפקידי ריכוז פרוייקטים במחקר. כך שאם זה נחשב בעיניך די עבודה עם אנשים ולא רק עבודת מעבדה, הרי שתואר שני כן יכול לקדם אותך לכיוון אלה (יהיה לך יותר ידע וניסיון מלאחרים ולכן סיכוייך לקבל תפקידים כאלה יעלו). כך שזה פחות או יותר הכיוון היחיד שקשור לאנשים ופחות למחקר "נטו" בו תואר שני יהווה פתרון. בהצלחה, מיכל
סגור