פורום ייעוץ לימודי ותעסוקתי

בהנהלת: המרכז הארצי ללימודים  |  מסר למנהל/ת הפורום
במסגרת הפורום תקבלו ייעוץ לימודי ותעסוקתי בינהם מידע על מקצועות ומסלולי הלימוד, סיכויי הקבלה ועזרה בבחירת מוסד לימוד בהתאמה אישית. לייעוץ טלפוני חינם חייגו עכשיו 072-3131888 .
 
המרכז הארצי ללימודים

המרכז הארצי לייעוץ והשמה ללימודים הוקם על מנת ללוות אותך ולסייע לך בקבלת אחת ההחלטות החשובות בחייך, שתשפיע על עתידך. המטרה המשותפת שלנו תוביל ותכוון אותך לעשות את הבחירה הנכונה והמותאמת לך אישית.

 
לפי הבנתי באוניברסיטאות לומדים לתואר בחינוך ללא תעודת הוראה אלא אם לומדים שנה נוספת, אם אכן הדבר מה משמעותה של התעודה בחינוך? לאילו תחומי תעסוקה ניתן לפנות? האם משתלם יותר ללמוד במכללה שכוללת בלימודיה גם את ההוראה? האם אין המכללה נופלת מהאוניברסיטה בתחום זה? שאלה נוספת היא היכן ניתן ללמוד ייעוץ חינוכי לגיל הרך? האם זה נכלל בלימודי החינוך? והאם ייעוץ חינוכי זה בעצם פסיכולוגיית ילדים?
מיכל תירוש | 10:52  14/01/07
אכן, באוניברסיטאות לומדים תואר בחינוך שלא כולל תעודת הוראה (אלא אם משלימים זאת אח"כ), שמאפשר עבודה שקשורה לחינוך שאינה הוראה. למשל, השתתפות בפרוייקטים חינוכיים למינהם. לגבי מה משתלם יותר, השאלה היא מה את רוצה. אם הכיוון הוא להיות מורה, אולי עדיף ללכת על מסלול שישר מוביל לשם...יחד עם זאת, כמובן, שיש הבדל בין לימודים באוניברסיטה לבין לימודים במכללה, למשל, בכמות ההתנסות המעשית שבכל אחד מהמוסדות (באוניברסיטה, למשל, מאחר והכיוון מלכתחילה אינו בהכרח הוראה, יש ככל הנראה פחות התנסות בכך בתואר עצמו...). כך ששוב, השאלה מה רוצים. לגבי ייעוץ חינוכי, מדובר בכלל בתואר שני, שניתן לפנות אליו רק עם סיום התואר הראשון (ולדעתי, לרוב דורשים גם התנסות בעבודה בתחום לפני שניתן להתחיל בלימודים). כך שכן, זה נכלל בלימודי חינוך, אך לא כתואר ראשון. ולא- זה לא פסיכולוגיה של ילדים, כי הלימודים אינם של פסיכולוגיה ולא מקבלים תעודת פסיכולוג, למרות שיש קירבה מסוימת בין התחומים. בהצלחה, מיכל
סגור