פורום ייעוץ לימודי ותעסוקתי

בהנהלת: המרכז הארצי ללימודים  |  מסר למנהל/ת הפורום
במסגרת הפורום תקבלו ייעוץ לימודי ותעסוקתי בינהם מידע על מקצועות ומסלולי הלימוד, סיכויי הקבלה ועזרה בבחירת מוסד לימוד בהתאמה אישית. לייעוץ טלפוני חינם חייגו עכשיו 072-3131888 .
 
המרכז הארצי ללימודים

המרכז הארצי לייעוץ והשמה ללימודים הוקם על מנת ללוות אותך ולסייע לך בקבלת אחת ההחלטות החשובות בחייך, שתשפיע על עתידך. המטרה המשותפת שלנו תוביל ותכוון אותך לעשות את הבחירה הנכונה והמותאמת לך אישית.

 
שלום. בן זוגי מעוניין בייעוץ תעסוקתי. השאלה אם מה שהוא מחפש הוא ימצא שם: הוא בעל תארים אקדמאים בהנדסת אלקטרוניקה ופיזיקה תואר שני. כיום הוא מתכנת מחשבים. לגבי המשך תעסוקה, התקדמות הוא מתלבט עם עצמו בתעסוקה בין מחשבים-תוכנה/מחשבים-חומרה/פיזיקה/דוקטוראט כאשר ישנם שיקולים שונים בכך (כמו: שכר, נסיעות, זמן משפחה) האם בשיקולים ספציפיים יחסית יכולים לסייע לו בייעוץ תעסוקתי? ואם כן האם זה בטרייה שלימה של מבחנים או פגישה אישית אחת?
מיכל תירוש | 18:09  17/01/07
שאלה חשובה ורלוונטית בהחלט. תראי, השאלה מה הוא מקווה להשיג בייעוץ ועל אלו תשובות הוא מחפש תשובה. כי אם הוא מחפש תשובה בנושאים כמו היכן השכר יותר טוב (ומה השכר בתחומים השונים) או מה יותר מבוקש כרגע בתחום, או לאיזה כיוון ההכשרה שרכש עד כה יותר מתאימה ורלוונטית, תחושתי היא שייתכן וייעוץ יהיה דרך פחות יעילה לקבל את התשובות, מאחר וכמי שעוסק בתחום הוא בוודאי מקושר ויכול לקבל מענה על שאלות אלה באופן טוב, מהיר ומהימן יותר בעצמו, מאשר בהתייעצות עם מישהו שלא קשור לתחום. למשל, אני כיועצת, מאמינה שאני בוודאי פחות מתמצאת ממנו בטווח המשכורות שקיימים במקום כמו המקום בו הוא עובד היום. כך שאם זו תהיה המטרה, אולי כדאי לנסות לברר עם אנשים "מסביב" ופחות כדאי לפנות לייעוץ. לעומת זאת, אם מדובר בשאלות יותר "אישיות- פנימיות" כמו ניסיון לזהות יותר מה בעצם הוא עצמו מחפש, מה "תוקע" אותו ומונע ממנו להתקדם לכיוון זה או אחר, התלבטויות שונות שפחות קשורות להיבטים "טכניים" וכו', נשמע שייעוץ יכול לסייע. לגבי מבחנים, עקרונית נשמע לי שאולי זה פחות יתאים ואולי עדיף יהיה תהליך של שיחות, אך זה משהו שקשה לקבוע מראש וודאי שלא מבלי לדבר איתו עצמו. זה מסוג הדברים שמבררים בפגישה ראשונה, בה מבררים מה הציפיות, שאלות, רצונות, שאיפות ומחליטים יחד על הדרך שבה כדאי לנסות להתמודד עם הדברים. כך שאני הייתי ממליצה להתחיל בפגישה אחת וממנה לראות מה כדאי, אם בכלל... מיכל
סגור