פורום ייעוץ לימודי ותעסוקתי

בהנהלת: המרכז הארצי ללימודים  |  מסר למנהל/ת הפורום
במסגרת הפורום תקבלו ייעוץ לימודי ותעסוקתי בינהם מידע על מקצועות ומסלולי הלימוד, סיכויי הקבלה ועזרה בבחירת מוסד לימוד בהתאמה אישית. לייעוץ טלפוני חינם חייגו עכשיו 072-3131888 .
 
המרכז הארצי ללימודים

המרכז הארצי לייעוץ והשמה ללימודים הוקם על מנת ללוות אותך ולסייע לך בקבלת אחת ההחלטות החשובות בחייך, שתשפיע על עתידך. המטרה המשותפת שלנו תוביל ותכוון אותך לעשות את הבחירה הנכונה והמותאמת לך אישית.

 
נועה | 18:06  16/01/07
שמי נועה. יש לי תואר שני בחינוך. אני מעוניינת לעשות הסבה לתחום משאבי אנוש. האם עדיף לי ללמוד לדוקטורט בתחום זה בקרייה האקדמית אונו? או ללמוד תואר שני באוניברסיטה?
מיכל תירוש | 14:26  18/01/07
הי נועה, כעקרון, תחום משאבי האנוש אינו דורש איזשהו ידע ספציפי או הכשרה מסוימת וזה לא משהו שחייבים ממש ללמוד כתואר "פורמלי". הרבה אנשים שלמדו משהו בכיוון חברתי (וחינוך, למשל, כלול בקטגוריה זו) והוכיחו כישורים ויכולות השתלבו בתחום מבלי ממש ללמוד אותו. כך שכעקרון, את לא בהכרח חייבת ללמוד משהו בנושא. באשר להתלבטות שציינת- לדעתי לא ניתן לעשות דוקטורט דרך מכללות, כך שלעשות דוקטורט בקריה האקדמית זה לא ממש אופציה שקיימת כיום. בנוסף, כדאי להבין שדוקטורט נועד לרוב לאנשים שרוצים להמשיך לכיוון מחקרי (יש מקרים בהם זה אחרת, אך לרוב זה המצב) כך שזה לא ממש שקול לתואר שני, למשל, במנהל עסקים- שנועד לתת עוד כלים לאנשים שרוצים לעבוד בכך ולא בהכרח לחקור את הנושא. כך שנראה לי שיש לך מעט בלבול בכל הנושא הזה של לימודי המשך והקשר בינם לבין תעסוקה, ואני מציעה שתעזרי במישהו שמבין בנושאים אלה כדי לעשות קצת סדר. בהצלחה, מיכל
סגור