פורום ייעוץ לימודי ותעסוקתי

בהנהלת: המרכז הארצי ללימודים  |  מסר למנהל/ת הפורום
במסגרת הפורום תקבלו ייעוץ לימודי ותעסוקתי בינהם מידע על מקצועות ומסלולי הלימוד, סיכויי הקבלה ועזרה בבחירת מוסד לימוד בהתאמה אישית. לייעוץ טלפוני חינם חייגו עכשיו 072-3131888 .
 
המרכז הארצי ללימודים

המרכז הארצי לייעוץ והשמה ללימודים הוקם על מנת ללוות אותך ולסייע לך בקבלת אחת ההחלטות החשובות בחייך, שתשפיע על עתידך. המטרה המשותפת שלנו תוביל ותכוון אותך לעשות את הבחירה הנכונה והמותאמת לך אישית.

 
מיכל שלום! אני פונה אליך עם בעיה שמתגבשת אצלי כבר די הרבה זמן:אני סטודנטית שנה שניה להנדסת ביוטכנולוגיה ומזון בטכניון, ולאט לאט מתחילה להבין שתחומי העיסוק העתידיים בתחום הם בעיקר עבודה במחקר ובמעבדה, או במפעלים בתחום המזון. הדבר מטריד אותי בעיקר מכיוון שאני לא רוצה לעבוד בסביבת מעבדה, ותחום המזון לא ממש מעניין אותי. חשוב לציין שהסיבה שבחרתי "מהנדס" הייתה כדי לא לעבוד במחקר במעבדה כפי שקורה עם מסיימי תואר בביולוגיה/ביוטכנולוגיה. רציתי משהו יותר "פרקטי"... מאז ומתמיד אהבתי אומנות (ציור, פיסול,עיצוב וכו'), ולמדתי זאת בביה"ס במקביל לביולוגיה. אני חושבת לשנות כיוון דרסטי לאדריכלות/עיצוב פנים, אך לא יודעת האם אהיה מספיק טובה/יצירתית בתחום. כרגע אני "תקועה" מאחר ואם אפרוש עכשיו לאחר שנתיים ואעבור ללימודי עיצוב- לא יוכרו לי הקורסים כלל ולמעשה "ביזבזתי" שנתיים מהחיים, וקיים גם הסיכוי שלא אתקבל לעיצוב ואז "אפספס" שנה של לימודי ביוטכנולוגיה. מיותר לציין שלימודים לתואר בעיצוב/אדריכלות הם ממושכים (4-5 שנים), וקצת קשה לי נפשית "להתחיל מחדש" ולהתחייב למשהו ממושך כל כך. האם שווה לסיים כבר את התואר הזה וזהו? האם ישנם תחומי עיסוק נוספים בביוטכנולוגיה מלבד הנ"ל? (אני יודעת שקיים כיוון של בקרת איכות, אך גם הוא לא ממש מעניין אותי)? תודה מראש על התייחסותך.
מיכל תירוש | 10:38  05/02/07
תראי, את מעלה כאן הרבה מאוד שיקולים ואני חושבת שבאמת העניין לא פשוט, וזה לא משהו שמישהו אחר יכול לענות עליו עבורך. לגבי שאלות ספציפיות ששאלת אומר שאכן נראה שברור לך מה ניתן לעשות עם סיום התואר הנוכחי, ואם זה לא נראה לך, שווה לחשוב מה הלאה. עם זאת, אני מציעה לבדוק עד כמה זו תחושה שאולי היא עכשווית ולא באמת משקפת או שזה באמת שהתחום לא מתאים. מאחר וגילית את זה קצת מאוחר, עולה השאלה האם ייתכן שקרה משהו בתקופה האחרונה שפתאום שינה את ההסתכלות שלך וגורם לך לרצות לנשות כיוון? גם העובדה שפתאום את מגלה עניין בתחומים שהם די שונים, בעיני יכולה לרמז שאולי אנחנו רק מדברות על משברון? לא יודעת, אך בעיני לפני שאת עושה איזשהו צעד, חשוב שתבדקי את העניין (ואם את לא יכולה לבחון את העניין לבד, פני לעזרה מקצועית). לגבי האם לסיים את התואר או לשנות עכשיו (בהנחה שאכן החלטת לשנות כיוון)- החישוב שלי הוא פשוט- לסיים את התואר ואז להתחיל זה להמשיך עוד שנתיים ואז להוסיף לזה, 5 שנים של תואר באדריכלות. יוצא 7 שנים (בהנחה שישר תתקבלי). לעומת זאת, אם את מפסיקה כיום, ומתחילה את הכיוון החדש, זה לוקח רק 5. בעיני השנתיים הללו הן כן משמעותיות, ואם באמת אין סיכוי שתרצי לעבוד בתחום הנדסת המזון, אז אולי לא כדאי להשלים את התואר ורק אז לשנות כיוון. מה שכן, אם את מתלבטת לגבי הכיוון ה"אומנותי", אני ממליצה בחום לבדוק את העניין לפני שאת עושה איזשהו שינוי (ואני מדברת על חוג או מכינה). כך שנשמע לי שיש לפניך הרבה בירורים שחשוב לעשות עם עצמך לפני שאת מקבלת החלטה. בהצלחה, מיכל
סגור