פורום ייעוץ לימודי ותעסוקתי

בהנהלת: המרכז הארצי ללימודים  |  מסר למנהל/ת הפורום
במסגרת הפורום תקבלו ייעוץ לימודי ותעסוקתי בינהם מידע על מקצועות ומסלולי הלימוד, סיכויי הקבלה ועזרה בבחירת מוסד לימוד בהתאמה אישית. לייעוץ טלפוני חינם חייגו עכשיו 072-3131888 .
 
המרכז הארצי ללימודים

המרכז הארצי לייעוץ והשמה ללימודים הוקם על מנת ללוות אותך ולסייע לך בקבלת אחת ההחלטות החשובות בחייך, שתשפיע על עתידך. המטרה המשותפת שלנו תוביל ותכוון אותך לעשות את הבחירה הנכונה והמותאמת לך אישית.

 
לנה | 13:12  26/11/06
שלום אני מעוניינת בלימודי תקשורת חזותית, ביררתי במספר מקום. רציתי לדעת האם יש הבדל בין לימודי תואר BA בטכנולוגי בחולון, לבין תעודת הנדסאי +תואר BA דרך מכללת אורט. האם שנהם נחשבים באותה הרמה, והם אפשר להסתפק בתעודת הנדסי עם השלמה לתואר.
מיכל- מנהלת הפורום | 13:12  26/11/06
הי לנה, אני אתייחס לשאלתך משני היבטים. הראשון, מבחינת התעודה בסוף, BA זה BA ולא משנה מה הדרך שעשית. כך שאם התחלת כהנדסאית והשלמת ל- BA או עשית מסלול ישיר, מבחינת התואר עצמו לא אמור להיות הבדל. על ה"תעודה" בסוף יהיה רשום אותו דבר (בתנאי, כמובן, שמדובר באותו תואר). מצד שני, מבחינת הדרך- לימודים להנדסאית בשלב ראשון ואז השלמה לתואר, יקנו לך מקצוע יותר מהר (כי עוד לפני שתסיימי את התואר כבר תהיי הנדסאית), מה שבאופן עקרוני יכול לסייע לך להשתלב באופן יותר מהיר בעולם התעסוקה, כי יהיה לך מקצוע. עם זאת, זהו מסלול פחות ישיר מאשר לבחור להתחיל מראש בדרך אחת, ולכן לעיתים עלול לקחת יותר זמן (גם חשוב לבדוק שאין השלמות ותוכלי לעבור באופן ישיר מלימודי ההנדסאית למסלול שכולל תואר). כך שיש כאן גם שיקולים שקשורים להעדפות ונסיבות אישיות, כמו- האם את לחוצה בזמן? עד כמה חשוב לך למהר ולהשתלב בעולם התעסוקה? וכדומה. בנוסף, שווה לבדוק האם יש מוסד שנחשב כמכשיר בצורה טובה יותר לכיוונים הספציפיים בהם את מעוניינת. לשם כך, כדאי לדעת לאילו תפקידים את מכוונת בעתיד, ולנסות לדבר עם אנשים שעוסקים בהם כיום ולברר עמם איך הם הגיעו והאם יש איזושהי דרך או מוסד כלשהו עליו הם ממליצים. לצרכים אלה, אין כמו אנשים מ"השטח", שעוסקים בתחום בפועל. בהצלחה, מיכל
סגור