פורום ייעוץ לימודי ותעסוקתי

בהנהלת: המרכז הארצי ללימודים  |  מסר למנהל/ת הפורום
במסגרת הפורום תקבלו ייעוץ לימודי ותעסוקתי בינהם מידע על מקצועות ומסלולי הלימוד, סיכויי הקבלה ועזרה בבחירת מוסד לימוד בהתאמה אישית. לייעוץ טלפוני חינם חייגו עכשיו 072-3131888 .
 
המרכז הארצי ללימודים

המרכז הארצי לייעוץ והשמה ללימודים הוקם על מנת ללוות אותך ולסייע לך בקבלת אחת ההחלטות החשובות בחייך, שתשפיע על עתידך. המטרה המשותפת שלנו תוביל ותכוון אותך לעשות את הבחירה הנכונה והמותאמת לך אישית.

 
רביטל | 22:49  26/02/07
מיכל שלום רב, אני מנסה כבר תקופה ארוכה לגלות את הדרך אל התואר ביעוץ ארגוני, אבל למען האמת רק מתבלבלת... אני בעל תואר ראשון בעבודה סוציאלית מאונ' בר-אילן. יש בי הצד הארגוני-ניהולי ואיתו הצד הטיפולי, המגמה ליעוץ ארגוני מוצעת הן במנהל עסקים הן בסוציולוגיה והן בפסיכולוגיה, זאת בנוסף לקורסי תעודה המוצעים. חשוב לי ללמוד על מנת ללמוד ולדעת, ולא רק לצורך התואר, השאלה היא דרך איזו פקולטה ללמוד, מי מהן נותנת ידע רחב ומעמיק בתחום. ולגבי שוק העבודה, כאשר אירגון מחפש "יועץ ארגוני" מאיזו מגמה הוא מצפה שהיועץ יהיה, או יותר מדויק לשאול מאיזו מגמה אוכל להשתלב בשוק העבודה כיועצת ארגונית. תודה.
מיכל תירוש | 17:55  27/02/07
מאחר ועניתי בדיוק על השאלה הזו מספר פעמים בעבר, אני עונה מאוד בתמצות וממליצה בחום ש"תדפדפי" אחורה ותקראי דברים שכתבתי בעבר... כעקרון, כמו שכתבת מכל אחד מהכיוונים שציינת ניתן להגיע לייעוץ ארוגני (מנהל עסקים, סוציולוגיה, פסיכולוגיה) וכן ממסלולים כמו לימודי עבודה באוני' ת"א. כל אחד מהמסלולים מתמקד בפן קצת אחר של הייעוץ הארגוני (בהתאם לדיספלינה ולתחום בו הוא נלמד), אך בגדול, מכולם ניתן לעסוק בתחום, וכשמחפשים יועץ ארגוני, זה לא כ"כ משנה מאיזו תחום הוא / היא הגיעו אלא יותר מה יש לו מבחינה אישית להציע. כלומר, איזה ניסיון, אילו כלים וכו'. בנוסף, כל ארגון יחפש יועץ למטרה שונה, כך שייתכן שארגון א' יעדיף יועץ מרקע X ואחר יעדיף יועץ מרקע Y. בקיצור, אין כאן אפשרות אחת. כדאי לעבור על הקורסים המוצעים בכל תוכנית ומוסד, על דרישות הקבלה (כי למשל בשביל פסיכולוגיה כנראה תצטרכי כשנתיים של השלמות) ולבחור בהתאם. בנוסף, הכי מומלץ זה לנסות לצבור ניסיון בתחום, אפילו באופן עדיף. בהצלחה, מיכל
סגור