פורום ייעוץ לימודי ותעסוקתי

בהנהלת: המרכז הארצי ללימודים  |  מסר למנהל/ת הפורום
במסגרת הפורום תקבלו ייעוץ לימודי ותעסוקתי בינהם מידע על מקצועות ומסלולי הלימוד, סיכויי הקבלה ועזרה בבחירת מוסד לימוד בהתאמה אישית. לייעוץ טלפוני חינם חייגו עכשיו 072-3131888 .
 
המרכז הארצי ללימודים

המרכז הארצי לייעוץ והשמה ללימודים הוקם על מנת ללוות אותך ולסייע לך בקבלת אחת ההחלטות החשובות בחייך, שתשפיע על עתידך. המטרה המשותפת שלנו תוביל ותכוון אותך לעשות את הבחירה הנכונה והמותאמת לך אישית.

 
שלום לך, פוטרתי לאחרונה מעבודתי כמעצבת אתרי אינטרנט, לאחר עבודה של 6 שנים באותה חברה. התחלתי כתכנתת HTML ואז הר"צ שלי גילתה את כישוריי הגרפיים והפכה אותי למעצבת, וביססתי את מעמדי כאחת המעצבות הטובות בחברה. מאוד נהניתי מהעבודה. לפני העבודה הנ"ל היה לי עסק של אפיית עוגות מהבית, עסקתי בכך 4 שנים, עשיתי הכל לבד, הצלחתי מבחינה מקצועית מאוד (לא למדתי בשום קורס מסודר, הכל לבד בבית), מכרתי למסעדה יוקרתית, לבתי קפה, לחנויות וללקוחות פרטיים. הגעתי בזמנו לשלב שבגלל שעשיתי הכל לבד - הייתי מותשת ופחדתי להוציא את העסק מהבית, להתחייב להשקעות גדולות, להעסיק עובדים ולפתוח קונדיטוריה גדולה. אולי בגלל שהרגשתי שאין לי מספיק ידע ומן הסתם גם בטחון עצמי. במקביל נולדה בתי הבכורה והרגשתי שאין לי מספיק זמן וכוח להקדיש לה. אז החלטתי לסגור את העסק ולשנות כיוון לתחום האינטרנט. עד כאן ההסטוריה... (-: עכשיו ההתלבטות היא האם לחזור לתחום העוגות, אך הפעם באמת לפתוח קונדיטוריה, כשרה, עם בית קפה קטן אולי.... אני יודעת שהרבה אנשים ישמחו שאחזור וזה מאוד מחמיא. האם אני בכלל מתאימה לנהל עסק כזה.... האם הידע והנסיון שלי בתוספת כמה קורסים קצרים של אפייה וניהול עסק, יספיק לי בשביל לפתוח קונדיטוריה או שחייבים לימודים מסודרים ? האם מתאים לי להיות עצמאית... או ששווה לי להמשיך כמעצבת שכירה במקום אחר. (עבדתי כמעצבת שכירה מהבית, היה מאוד כיף אך לא הספקתי הרבה כי הייתי זמינה מדי לילדים וזה הפריע לי. גם לדעתי יש לי בעיות ריכוז ולוקח לי הרבה זמן עד שאני מצליחה להתרכז במשימה ולהתחיל "לרוץ" עם העבודה.) אשמח לשמוע את דעתך...תודה (-:
מיכל מנהלת הפורום | 13:14  01/12/06
אכן התלבטות חשובה, אך לצערי אני ממש לא יכולה לענות על שאלה כזו בלי להכיר אותך. את עצמך מתקשה לדעת אם את מתאימה לנהל עסק, למשל, כך שכמובן שבלי להכיר אותך ורק מלשמוע תיאור קצר של ניוסנותיך הקודמים- מי אני שאוכל לומר זאת? נדרשת כאן היכרות יותר מעמיקה איתך, הבנה טובה יותר של מה בדיוק עשית בעבר, היכן נתקעת, מי יוכל לעמוד לעזרתך אם תצטרכי (למשל, האם יש בן זוג שיוכל לטפל בילדים כשאת תהיי עסוקה עם בניית העסק?), האם יש מישהו בסביבתך שיש לו ניסיון בדברים כאלה, שיוכל לייעץ לך? ועוד מידע חשוב. יש אנשים שעם הרבה פחות ידע וניסיון פותחים עסק עצמאי ומצליחים בכך, ויש כאלה שיש להם יותר ניסיון וזה לא הולך. יש כאן הרבה שאלה של ביטחון עצמי, של יכולת לדחוף ולקדם את עצמך ושל נכונות ויכולת להשקיע (הן נפשית והן כלכלית). בנוסף, בעבר כבר עמדת לפני אותה צומת ולא חשת די ביטחון כדי להקים עסק יותר גדול- שווה לראות היכן את עכשיו, האם יש לך מספיק ביטחון ואם יש יותר ביטחון מכפי שהיה בזמנו, איך ניתן לחזק אותך ולסייע לך ללכת על זה. ציינתי הרבה שאלות שלעניות דעתי יועץ תעסוקתי טוב יכול לסייע בהן, וכן בליווי שלך אם תקבלי החלטה להמשיך ולהקים עסק (או לפחות לסייע לך באיתור ליווי מתאים ובתכנון צעדיך הראשונים, אם תבחרי בדרך זו). עם זאת, זה משהו שלדעתי לא מקצועי לעשותו דרך האינטרנט. העיצה הטובה ביותר שאני יכולה לתת לך היא לפנות לייעוץ בנושא של פיתוח קריירה. המון בהצלחה, מיכל
סגור