פורום ייעוץ לימודי ותעסוקתי

בהנהלת: המרכז הארצי ללימודים  |  מסר למנהל/ת הפורום
במסגרת הפורום תקבלו ייעוץ לימודי ותעסוקתי בינהם מידע על מקצועות ומסלולי הלימוד, סיכויי הקבלה ועזרה בבחירת מוסד לימוד בהתאמה אישית. לייעוץ טלפוני חינם חייגו עכשיו 072-3131888 .
 
המרכז הארצי ללימודים

המרכז הארצי לייעוץ והשמה ללימודים הוקם על מנת ללוות אותך ולסייע לך בקבלת אחת ההחלטות החשובות בחייך, שתשפיע על עתידך. המטרה המשותפת שלנו תוביל ותכוון אותך לעשות את הבחירה הנכונה והמותאמת לך אישית.

 
שלום! אני רוצה להתחיל ללמוד פסיכולוגיה שנה הבאה...הפסיכומטרי שלי יחסית נמוך ללימודים באוניברסיטה (620) למרות שממוצע הבגרויות שלי גבוה (105). החלטתי ללמוד במכללת עמק הירדן כי הבנתי שזו שלוחה של בר אילן ומקבלים תואר מטעם האוניברסיטה. רציתי לשאול האם זה באמת משנה איפה מסיימיפ תואר ראשון? הרי בכל מקרה הכוונה שלי היא להיות פסיכולוגית, כלומר להמשיך לתואר שני...מה את יודעת על המכללה הזו? מה את יכולה לייעץ לי? תודה רבה על העזרה :)
מיכל מנהלת הפורום | 13:24  01/12/06
הי עדן, עקרונית, תואר ראשון הוא תואר ראשון, לא משנה היכן למדת, ובמקרה של מכללת עמק הירדן, מדובר בתואר שניתן בחסות בר-אילן, כך שלכאורה הכול טוב ויפה. עם זאת, אם כוונתך להמשיך ללימודי תואר שני, חשוב להבין שכיום כדי להתקבל לתואר שני בפסיכולוגיה בארץ, צריך גם ממוצע ציונים גבוה וגם ציון גבוה במבחן המתאם (שהוא מעין פסיכומטרי אך בתחום הפסיכולוגיה). בהקשר של המתאם, יש מוסדות שידועים בכך שהסטודנטים שלהם מצליחים במבחן זה- וזה קשור הרבה לשיטת הלימוד ולמרצים באותו מוסד. אני במקומך, הייתי מנסה לברר עם המכללה כמה מבוגריהם בשנים האחרונות המשיכו ללימודי תואר שני בפסיכולוגיה ואיך הסטודנטים שלהם עומדים בנושא של המתאם. בנוסף, הייתי שואלת האם ידוע להם אם צריך השלמות כדי להתקבל לתואר שני, ואם כן אילו. ייתכן שיש מוסדות שלא תקבלי מהם תשובה, אך יש מכללות שמתגאות בכך שהסטודנטים שלהם מקבלים ציונים גבוהים במתאם או מתקבלים לתואר שני, ולהערכתי, זה אומר משהו. הייתי גם מדברת עם אנשים שלומדים כיום תואר שני ומבררת עמם האם הם מכירים מישהו שלומד תואר שני בכיוון שמעניין אותך שלמד תואר ראשון במכללה זו, או לחלופין, מדברת עם בוגרי המכללה ומנסה לברר דרכם האם הם מכירים מישהו מהמכללה שהמשיך לתואר שני. לצערנו, הדברים הללו אינם נרשמים או מפורסמים, אך אם תעשי קצת "תחקיר" ללא ספק תגיעי לממצאים בנושא זה שיוכלו לסייע לך בקבלת ההחלטה על מקום הלימודים. בעיני, מידע כזה יכול מאוד לעזור. בהצלחה, מיכל
סגור