פורום ייעוץ לימודי ותעסוקתי

בהנהלת: המרכז הארצי ללימודים  |  מסר למנהל/ת הפורום
במסגרת הפורום תקבלו ייעוץ לימודי ותעסוקתי בינהם מידע על מקצועות ומסלולי הלימוד, סיכויי הקבלה ועזרה בבחירת מוסד לימוד בהתאמה אישית. לייעוץ טלפוני חינם חייגו עכשיו 072-3131888 .
 
המרכז הארצי ללימודים

המרכז הארצי לייעוץ והשמה ללימודים הוקם על מנת ללוות אותך ולסייע לך בקבלת אחת ההחלטות החשובות בחייך, שתשפיע על עתידך. המטרה המשותפת שלנו תוביל ותכוון אותך לעשות את הבחירה הנכונה והמותאמת לך אישית.

 
ארקדי | 17:47  10/12/06
אני מעוניין ללמוד לימודי תואר ראשון בתחום מינהל עסקים לאחר בירור עם מספר מכללות נמצא שתנאי הקבלה שלי אינם מתאמים. האפשרות היחידה שלי הוא לילמוד במכללות שהתואר שלהם הוא B.A של האונברסיטה הפתוחה. הם מציעים לימודים במסגרת האונברסיטה הפתוחה אך דרך שיטות לימוד של מכללות. השאלה שלי איך הולך שטת הלימוד במכללות שהן שלוחות של האונברסיטה הפתוחה? האם הלימוד שלי במכללות האלה יהיה לבד עם תיגברוים או שמסגרת הלימודים ושיטת הלימודים הם לכל דבר בדיוק כמו במכללות רגילות?
הי ארקדי, אתה שואל שאלה מצויינת וחשובה, שיש להפנותה למוסדות עצמם! למה? כי רק הן תוכלנה לתת לך את התשובה המלאה והמדוייקת ביותר, ורק הן יהיו מחוייבות לתשובה שתינתן. לכן, הייתי פונה לאותן שלוחות ושואלת בדיוק מה ששאלת- מה ההבדל בין אופן הלימוד במכללה לבין הלימודים במכללות אחרות? מה ההבדל בין לימודים במכללה לבין ללמוד ישירות דרך האוניברסיטה הפתוחה? האם מדובר בעיקר בלמידה עצמאית מתוך החומר של האוניברסיטה הפתוחה, או שיש שיעורים מסודרים? האם עיקר הלימודיןם מבוססים על הגשת ממ"נים? האם יש מסגרת לימוד מסודרת? האם אתה מהווה חלק מ"מחזור של סטודנטים" שלומדים יחד את התחום או שהרישום הוא לכל קורס בנפרד ואין איזשהו מבנה לימודים קבוע שרוב הסטודנטים לומדים בו? עוד שאלה שתוכל לסייע זה לשאול תוך כמה זמן מסתיימים הלימודים? כמה זמן אורך בד"כ התואר? אם התשובה היא מעל לשלוש שנים, כנראה שהלימודים אינם כמו במכללות אחרות... חשוב לברר ולדאוג שתקבל תשובות בהירות על הדברים. בנוסף, מאחר ואין חכם כבעל ניסיון, הייתי מנסה ליצור קשר עם אנשים שלמדו במכללות אלו, ומבררת עמם את הנושא. אני בטוחה שהם יוכלו לתת לך מידע רב על היתרונות והחסרונות של שיטת הלימוד שם. בהצלחה, מיכל
סגור