פורום ייעוץ לימודי ותעסוקתי

בהנהלת: המרכז הארצי ללימודים  |  מסר למנהל/ת הפורום
במסגרת הפורום תקבלו ייעוץ לימודי ותעסוקתי בינהם מידע על מקצועות ומסלולי הלימוד, סיכויי הקבלה ועזרה בבחירת מוסד לימוד בהתאמה אישית. לייעוץ טלפוני חינם חייגו עכשיו 072-3131888 .
 
המרכז הארצי ללימודים

המרכז הארצי לייעוץ והשמה ללימודים הוקם על מנת ללוות אותך ולסייע לך בקבלת אחת ההחלטות החשובות בחייך, שתשפיע על עתידך. המטרה המשותפת שלנו תוביל ותכוון אותך לעשות את הבחירה הנכונה והמותאמת לך אישית.

 
נביאה .ל | 15:57  12/12/06
מיכל שלום לך,אני סטודנטית צעירה (בת 40)המעוניינת להתחיל את לימודיי לתואר ראשון באוניברסיטה בתכנית למבוגרים (תואר רב תחומי), שאלתי היא כזו,כיוון שמזה זמן רב מאוד לא למדתי (אני אחות מעשית במקצועי - מקצוע אותו למדתי בתקופה פריהיסטורית בביה"ס ,בזמנים בהם מקצוע הסיעוד נחשב למקצוע מוגבר בבגרות וכיום כבר לא), איני יודעת בעצם איך ללמוד באקדמיה ואיך למען השם בכלל מתחילים ללמוד. מהידוע לי יש אפשרות לקבל סיוע בלמידה אך סיוע שכזה בדר"כ נלווה לקורס אותו לומדים (לומדים איך ללמוד להיסטוריה / חינוך וכיו"צב ולא לכך כוונתי) אני מחפשת פתרון שיוכל לכוון אותי באופן כללי לצורת למידה /הכנה למבחנים/הגשת עבודות וכיוצ"ב ואני די נבוכה לבקש סיוע מילדיי /האוניברסיטה! נקודה נוספת לרעתי , אני לקויית למידה וזו עוד צרה שאני בושה בה (קשב וריכוז עם אימפולסיביות רבה וחולמנות לעיתים ) סליחה על התיק הכבד שהפלתי עלייך , אשמח לקבל סיועך !!!!!!!
מיכל תירוש | 20:04  12/12/06
קודם כל עלי לומר כל הכבוד!! בעיני, את ראויה להמון הערכה ואני מאחלת לך המון הצלחה!! ממה שאת מתארת, נשמע שאת זקוקה לעזרה ברכישת מיומנויות למידה, ועזרה כזו בהחלט קיימת. אפשרות אחת היא לקבל סיוע דרך הדיקאנט במוסד בו את עתידה ללמוד/ לומדת. ברוב המקרים אגודת הסטודנטים בהחלט מספקת שירותים אלה, מאחר שאת ממש לא לבד בעניין והרבה סטודנטים (צעירים יותר ופחות) זקוקים לסיוע בתחום זה, במיוחד אם יש הסטוריה של לקויות למידה. אופציה אחרת היא לפנות לאנשים (פסיכולוגים/ יועצים/ מורים) שעוסקים בהוראה מתקנת ובהקניית מיומנויות למידה, ושוב, יש הרבה אנשים בתחום זה, כך שבהחלט תוכלי למצוא מישהו שיהיה מוכן לתת לך שיעורים פרטיים. ועוד משהו שחשוב לדעת זה שאם את לקויית למידה, ויש בידיך האבחונים המתאימים, את ככל הנראה זכאית להטבות כאלה או אחרות, במבחנים, למשל. מאחר וכיום, לשמחתנו, יש מודעות רבה לנושא וזה ממש לא בושה, כדאי לדאוג שתקבלי את התנאים הטובים ביותר שאפשר במהלך לימודיך. לכן, אני מציעה לטפל בעניין מבעוד מועד. חבל שתפספסי סיוע והטבות שיוכלו להקל עליך בצורה משמעותית. ושוב, כל הכבוד ובהצלחה, מיכל
נביאה .ל | 20:29  12/12/06
אין מילים בפי ,מיכל ,להודות לך , רק עוד שאלונת קטנטונת.... אמרת כי יש מורים להוראה מתקנת , זה משהו מיוחד??? או שיש מורים גם באוניברסיטה אצלי שאני אוכל לפנות אליהם ?? (אני קצת מתביישת לבקש סיוע מאיש מקצוע צעיר, אני מתכוונת לחפש מישהו עם טיפה ניסיון וסבלנות , איפוא (ושוב סליחה)אפשר בכלל להתחיל לחפש??? שוב ,המון המון המון תודה!!!
מיכל תירוש | 20:44  12/12/06
מאחר ואני לא יודעת היכן את לומדת (וכמובן, שאת לא צריכה לציין), כמובן שלא אוכל לענות על מוסד ספציפי, אבל אם לענות בכלליות, המקום באוניברסיטה בו תוכלי לברר זה הדיקאנט. בד"כ לכל מוסד יש את אנשי המקצוע עמם הוא עובד בתחום זה (ועלי להזהיר שלעיתים מדובר באנשים צעירים). ייתכן גם שחלק מהמורים שלך מבינים בתחום, אך לרוב יש צורך בהכשרה מיוחדת, כך שאני מעט ספקנית. מצד שני, אם יש ביניהם אנשים עם סבלנות, ייתכן שהם יוכלו לתת לך כלים שימושיים גם בלי הכשרה "פורמלית" אם תפני אליהם, וזה לעיתים שווה לא פחות. אם לא דרך האוניברסיטה, "דפי זהב" זה מקום טוב לחפש איש מקצוע, ואני משערת שגם קופ"ח יוכלו לסייע ולהמליץ. לעיתים יש רופא משפחה שמבין בתחום ויכול להפנות.אז גם זו דרך שאפשר לבדוק. ועוד דבר, אני מבינה את המבוכה לפנות למישהו צעיר. יחד עם זאת, קחי בחשבון שלעיתים אלה שיותר סבלניים ושיותר בעניינים הם דווקא אלא שסיימו לא כ"כ מזמן את הלימודים וההכשרה בתחום, בעוד שיועצים ומורים יותר מנוסים עלולים להיות שחוקים. כך שלא הייתי ממהרת לפסול גם את עזרתם של הצעירים. נראה לי שמה שחשוב זה "כימיה" והבנה בינך לבין האדם עמו את עובדת, וכימיה כזו יכולה להיות גם עם אנשים צעירים ממך, לא? לכן, לעיתים מומלץ לפנות דווקא למתרגלים או למורים הצעירים שעדיים בתחילת דרכם ולא לאלה הותיקים. בהצלחה במבחנים, מיכל
נביאה .ל | 20:22  12/12/06
נביאה .ל | 20:23  12/12/06
מיכל ,היי ,אני מקווה שלא שכחת אותי , המבחנים שלי בדרך ואני טיפהל'ה מודאגת , אני אשמח לסיוע שלך בייעוץ
סגור