פורום ייעוץ לימודי ותעסוקתי

בהנהלת: המרכז הארצי ללימודים  |  מסר למנהל/ת הפורום
במסגרת הפורום תקבלו ייעוץ לימודי ותעסוקתי בינהם מידע על מקצועות ומסלולי הלימוד, סיכויי הקבלה ועזרה בבחירת מוסד לימוד בהתאמה אישית. לייעוץ טלפוני חינם חייגו עכשיו 072-3131888 .
 
המרכז הארצי ללימודים

המרכז הארצי לייעוץ והשמה ללימודים הוקם על מנת ללוות אותך ולסייע לך בקבלת אחת ההחלטות החשובות בחייך, שתשפיע על עתידך. המטרה המשותפת שלנו תוביל ותכוון אותך לעשות את הבחירה הנכונה והמותאמת לך אישית.

 
שלום, אני מעוניין לרכוש ניסיון בהדרכה בכדי: לרכוש כלים לחיים. (עבודה עם אנשים) ולהשתתף במסעות של הסוכנות היהיודית או תגלית (או משהו בסיגנון) בכדי לרכוש ניסיון אני מעונין להתנדב/לעבוד בחוגי סיור, או בחוגי נוער המשלבים הדרכות ופעילויות כמו טיולים פעם ב... השאלה שלי היכן אני רוכש את הכשרה המקצועית לכזה דבר?
מיכל תירוש | 22:43  14/12/06
הי שי, האמת היא שלדעתי, ענית כבר בפניתך עצמה. דרך טובה לרכוש ניסיון היא באמת לנסות ולהשתלב בגופים שציינת (הסוכנות היהודית, חוגי סיור, חוגי נוער, הדרכות במתנ"סים, החברה להגנת הטבע וכו'). בחלק מהמקומות האלה מבססים את ההחלטה את מי לקבל לא רק על פי ניסיון קודם, אלא בעיקר על פי ראיון אישי, כך שגם אם אין לך ניסיון כזה, בהחלט יש סיכוי (בסוכנות, למשל, הרבה פעמים מקבלים כמדריכים גם אנשים שיש להם "ידע" בתחומים רלוונטיים למחנות קיץ כמו אומנות, שחיה וכו', כך שאם יש לך ידע כזה, זה כבר יכול להוות יתרון גם ללא רקע בהדרכה). חלק מהמקומות הללו מקיימים קורסי הדרכה לעובדים/ מתנדבים, וזה בהחלט יכול להקנות לך את הכלים בהם אתה מעוניין. עוד דרך זה לאתר מוסדות שממש מציעים קורסי הדרכה או הדרכת טיולים (כי אם הבנתי נכון, לזה אתה מתכוון). אם תכתוב בחיפוש החופשי כאן באתר "הדרכת טיולים" או "הדרכה" תמצא גם דוגמאות למוסדות כאלה. עוד מוסדות בהם יש למשל קורס מורי דרך הם מכללת עמק יזרעאל ומכללת כנרת (עמק הירדן), בית הספר הארצי לתיירות בישראל, וכו'. במוסדות אלה מדובר בהכשרה בתשלום שמקנה תעודת מקצוע בתחום הדרכת הטיולים. מקווה שייתן לך עוד כיוונים, בהצלחה, מיכל
סגור