פורום ייעוץ לימודי ותעסוקתי

בהנהלת: המרכז הארצי ללימודים  |  מסר למנהל/ת הפורום
במסגרת הפורום תקבלו ייעוץ לימודי ותעסוקתי בינהם מידע על מקצועות ומסלולי הלימוד, סיכויי הקבלה ועזרה בבחירת מוסד לימוד בהתאמה אישית. לייעוץ טלפוני חינם חייגו עכשיו 072-3131888 .
 
המרכז הארצי ללימודים

המרכז הארצי לייעוץ והשמה ללימודים הוקם על מנת ללוות אותך ולסייע לך בקבלת אחת ההחלטות החשובות בחייך, שתשפיע על עתידך. המטרה המשותפת שלנו תוביל ותכוון אותך לעשות את הבחירה הנכונה והמותאמת לך אישית.

 
מור | 17:55  19/12/06
תודה על התייחסותך על שאלתי הקודמת (על מדעי ההתנהגות). רציתי לדעת אם את יכולה להמליץ לי על תחום לימודים שישמש לי גם כמקצוע? יש לציין כי המקצוע שהכי מעניין אותי הוא משהו בכיון של מדעי ההתנהגות או מדעי החברה. ושאלה נוספת, היא האם יש לי יותר סיכוי למצוא עבודה עם תואר של מדעי החברה או של מגעי ההתנהגות? בתודה רבה.
מיכל תירוש | 18:20  20/12/06
הי מור. תחומי לימודים שמכוונים גם למקצוע הקשורים למדעי ההתנהגות יש לא מעט- למשל, הוראה ועבודה סוציאלית, אם אנו מתרחבים לכיוון של מדעי החברה באופן כללי- הרי שגם לימודי כלכלה מקנים מקצוע, ולעיתים גם לימודי תקשורת (אם לומדים במקום שנותן כלים יישמויים בכיוון זה או אחר- ויש כאלה), ויש כמובן עוד אפשרויות. בנוסף, חשוב להבין שגם תחום כמו סוציולוגיה יכול לכוון בהמשך למקצוע, אם ממשיכים בלימודים מתקדמים כמו תואר שני או לימודי תעודה. כנ"ל פסיכולוגיה, מדעי ההתנהגות ותחומים נוספים. ההבדל הוא בכך שלימודים אלה לא מקנים מקצוע כבר עם סיום תואר ראשון. באשר להיכן יש יותר סיכוי למצוא עבודה מדעי החברה או מדעי ההתנהגות, כפי שהסברתי לך לפני כן- הדברים לא ממש תלויים זה בזה, וזה לא בדיוק הולך ככה, כי שניהם מהווים תארים כלליים, שבלא לימודי המשך אינם מכשירים למקצוע. עם זאת, אם "להמר" הרי שמדעי ההתנהגות יותר ספציפי וממוקד מאשר מדעי החברה באופן כללי, ולכן, יש יותר סיכוי שזה יכוון אותך לכיוון מסוים. וכפי שכבר ציינתי, יש תפקידים, למשל משאבי אנוש, שניתן להגיע אליהם גם מיד אחרי לימודי מדעי ההתנהגות (וגם למשל מתארים כמו שירותי אנוש...)ושאינם דורשים לימוידם מתקדמים, אלא בהם נדרש ניסיון וכישרון בתחום. כך שגם אחרי תואר ראשון כללי, ניתן להשתלב במקצוע, אם חושבים ופועלים לכך מראש. בהצלחה, מיכל
סגור