פורום ייעוץ לימודי ותעסוקתי

בהנהלת: המרכז הארצי ללימודים  |  מסר למנהל/ת הפורום
במסגרת הפורום תקבלו ייעוץ לימודי ותעסוקתי בינהם מידע על מקצועות ומסלולי הלימוד, סיכויי הקבלה ועזרה בבחירת מוסד לימוד בהתאמה אישית. לייעוץ טלפוני חינם חייגו עכשיו 072-3131888 .
 
המרכז הארצי ללימודים

המרכז הארצי לייעוץ והשמה ללימודים הוקם על מנת ללוות אותך ולסייע לך בקבלת אחת ההחלטות החשובות בחייך, שתשפיע על עתידך. המטרה המשותפת שלנו תוביל ותכוון אותך לעשות את הבחירה הנכונה והמותאמת לך אישית.

 
סאם | 19:26  19/12/06
ברצוני ללמוד רפואה בשנה הבאה, קיבלתי המלצות רצות ללמוד באיטליה... האם כדאי לנסוע ללמוד החו"ל או להמשיך להיאבק על קבלה בארץ?
מיכל תירוש | 18:27  20/12/06
הי סאם, אכן שאלה גדולה, אשר בלי לדעת שום דבר עלייך, וודאי שאיני יכולה לענות עליה. מה חסר לי? בעיקר להכיר אותך ולהבין, למשל, מה הציון שלך בבגרויות/ פסיכומטרי, האם ניסית לשפר ציונים בעבר? האם יש לך היכולת הכלכלית והנפשית ללמוד בחו"ל? וכו'. כי אם כבר ניגשת 3 פעמים לפסיכומטרי, ואינך מצליח לעלות מעל לציון 600, וודאי שאין טעם ש"תמשיך להיאבק" כדי להתקבל לארץ. יש גבול מסוים לכמות הפעמים שיש טעם שאדם ייגש לפסיכומטרי, מה גם שידוע שזה מבחן שניתן לשפר בו ביצועים רק עד גבול מסוים. או אם אין לך היכולת הכלכלית ללמוד בחו"ל, ועד כה ניגשת רק פעם אחת לפסיכומטרי, ויש אפשרות שתשפר את הציון שם או את הציונים בבגרויות, מובן שהמצב הוא שונה, ואז אולי שווה להמשיך לנסות בארץ. בנוסף, אתה אומר שאתה רוצה להתחיל ללמוד בשנה הבאה- מבלי להכיר אותך אני לא יכולה לדעת עד כמה זה באמת "לחוץ ובוער", או שאולי כדאי לחכות עוד קצת אם יש סיכוי להצליח בארץ. האם יש לך מחוייבויות משפחתיות או אחרות שמגבילות? ... כל אלה דברים שמבלי לדעת אותם, קשה לייעץ מה לעשות. ההחלטה, בסופו של דבר היא אישית ותלויה במגוון שיקולים אישיים, אשר בלי להכיר אותך, אני אפילו לא יכולה לנסות ולהציע מה כדאי. צר לי, מיכל
סגור