פורום פסיכומטרי ותנאי קבלה- לקריאה בלבד

בהנהלת: מרכז הייעוץ ilimudim  |  מסר למנהל/ת הפורום
פורום פסיכומטרי - המקום לשאול, להתייעץ, לחלוק חוויות וגם לקבל תשובות בכל נושא הקשור לפסיכומטרי כתנאי קבלה למוסד לימוד- להיכן מתקבלים, שיפור פסיכומטרי, פסיכומטרי ללקויי למידה, ציוני סכם וכד'.
 
מרכז הייעוץ ilimudim

המרכז הארצי לייעוץ והשמה ללימודים הוקם על מנת ללוות אותך ולסייע לך בקבלת אחת ההחלטות החשובות בחייך, שתשפיע על עתידך. המטרה המשותפת שלנו תוביל ותכוון אותך לעשות את הבחירה הנכונה והמותאמת לך אישית.

 
דניאל | 08:42  01/04/08
קיבלתי את התוצאות של הפסיכומטרי ואני ממש לא מרוצה איך אתה ממליץ ללמןד למבחן חוזר בלי קורס ?
דרור סמואל | 13:01  01/04/08
אם החלטת שבכוונתך ללמוד לבד, למבחן פסיכומטרי שני, השלב הראשון בלמידה הוא להשיג בחינה לדוגמה של מכון כלשהו (רצוי לא זה שלמדת בו...) ולבחון את עצמך, את יכולותיך ואת הדברים בהם אתה מתקשה במיוחד. לאחר שלב זה, מתחיל החלק הקשה בהתכוננות לבחינה, סיווג הנושאים בבחינה לפי יכולתך בכל אחד מהם. סיווג זה צריך להיות סיווג מעמיק למדי, ולכלול את כל שלושת החלקים בבחינה. לדוגמה בפרק הכמותי יש לבצע חלוקה ראשונית ל:גיאומטריה, אלגברה ובעיות מילוליות ולאחר מכן לבצע גם חלוקה פנימית של כל אחד מהנושאים הללו, לדוגמה בגיאומטריה לחלק לישרים וזויות, משולשים, מעגלים וכו' (חלוקה כזו יכולה להתבצע תוך שימוש בספרי הלימוד שיש לך בבית). לאחר שיצרת לעצמך רשימת נושאים לפי רמת קושי צריך לייצר לו"ז ללמידה שמתחיל בהקדם האפשרי ומסתיים באיזור הבחינה. לו"ז זה צריך להיות מחולק כך שהנושאים בהם אתה מתקשה יותר הם הנושאים להם אתה מקדיש יותר זמן, אך מצד שני אין להתעכב יותר מדי על נושאים איזוטריים. לכל אורך תקופת הלמידה יש להכניס גם שינון מילון בעברית וקריאה יום-יומית באנגלית. בסוף תקופת הלימוד (שבועיים-שלושה אחרונים) כדאי להשאיר זמן למרתון שיכלול חזרה על החומר שלמדת וביצוע מבחני סימולציה רבים (אני ממליץ לעשות 10-14 מבחני סימולציה בתקופה זו). מובן שתשובה זו היא תשובה עקרונית בלבד וכל אחד יכול להוסיף ולהוריד כאוות נפשו, ניתן לשלב שיעורים פרטיים פה ושם בנושאים בהם את ה מתקשה במיוחד או לחילופין להיעזר בחבר או חברה. מקווה שהתשובה מספקת אותך, אם לא אתה מוזמן להרחיבה או לשאול שוב, בהצלחה, דרור.
סגור