פורום לימודי משפטים

בהנהלת: מנהל פורום לימודי משפטים  |  מסר למנהל/ת הפורום
פורום משפטים יענה על שאלות ולבטים שונים בדרך אל התואר: מדוע ללמוד לימודי משפט? אילו שילובים ניתן לשלב עם לימודי משפטים? מה לומדים בלימודי המשפטים? האם עדיף תואר באוניברסיטה על פני התואר במכללה? ואולי זה בכלל להיפך? איפה ניתן לרכוש יותר ניסיון מעשי? איך עוברים את בחינות הלשכה? איך משפרים את הסיכויי למציאת התמחות "נחשבת" וטיפים לבחירת מסלול הלימודים וכן מהן דרישות הקבלה ומועדי הרישום ללימודים? הכל על הדרך להיות עו"ד מצליח, כאן בפורום לימודי משפטים. מומלץ וכדאי להתייעץ לפני קבלת החלטה כלשהי, אז אל תהססו.
מומלץ בחום
 
מנהל פורום לימודי משפטים

 
אני שוקל להתחיל ללמוד בשנה הבאה ומתלבט בין לימודים במכללה לבין לימודים באוניברסיטה. כמובן שהבנתי שמכללה זה הרבה יותר יקר אבל האם יש תמורה לכך? האם יש מגוון רחב יותר של קורסים? גמישות בשעות וכדומה? כמו כן ברור לי שדרוש פסיכומטרי גבוה כדי להתקבל למשפטים באונ' ובמכללה אני מניח שיותר קל להתקבל. אשמח לקצת מידע בעניין תודה
אורית | 11:23  28/05/08
היי יובל, לפי דעתי, אם יש לך ציונים מספיק גבוהים להתקבל למשפטים תנסה להתקבל לאוניברסיטה, מכמה סיבות- יותר זול, ובנוסף אחוז העוברים את מבחני הלשכה מגיע כמעט למאה אחוז. אתה צריך לבדוק בסדר הזה- איזה מוסדות עם האחוזים הגבוהים של עוברי מבחני הלשכה- ולכן המכללות המובילות הן המכללה למינהל והבינתחומי. אני חושבת שרק במשפטים יש חשיבות לאוניברסיטה, בכל מקצוע אחר- כבר יש שיוויון בין מכללה לאוניברסיטה- מבחינת קורסים, מרצים. גם יש הבדל מאוד משמעותי בלימודים המכללה- יש את הפן של השביתות- מה שלא קורה במכללות, וגם יש הבדל מטורף היחס שהסטודנט מקבל.. במכללה יש שימת דגש חזקה על יחס אישי לסטודנט, כיתות יותר מצומצמות, מענה יותר מהיר- זה גם שיקול רציני, בכל אופן, שיהיה לך בהצלחה בכל דרך שתבחר.
אני לומד בבר אילן והשביתות האלה הרסו לי את כל הקיץ, פאק הכסף הייתי משלם עכשיו כל סכום לצאת לחופש עוד חודש כמו החברים שלי במכללות. ולדעתי גם אם יש לך ציונים טובים לך למכללה כי יש גם מצב שתקבל מלגה ואז זה לא יהיה יותר מדי יקר. בקיצור תחשוב על זה השביתות האלה זה אחד הדברים הכי מעצבנים שיש אני ממש מרגיש שלקחו לי חצי שנה סתם.
דנה | 17:41  02/06/08
אני לומדת במכללה וכמו בכל אוניברסיטה (או מכללה אחרת) אין שום יחס אישי. אף אחד לא במזכירות ובין המרצים, המתרגלים ואפילו בודקי העבודות שהם סטודנטים לא יודע מי ומה את ולא ממש סופר אותך. הכיתה ממש לא מצוצמצת (170 איש) עבודות מחזירים אחרי חמישה שבועות ומבחנים קרוב לחודש. ההרגשה היא שאין תמורה בעד האגרה. היחס האישי הוא סתם מיתוס. היום המכללות פועלות בדיוק כמו האוניבסיטאות . בקיצור- לאוניברסיטה!!
ליאור פ | 21:13  02/06/08
שלום. בתור מתרגל במכללה למנהל ואני יכול לומר בוודאות שיש יחס אישי מצוין. אני מכיר בשם כמעט את כל התלמידים שלי. רבים מתייעצים עימי לגבי התמחויות, בחירת קורסים וסמינריונים. רבים מחברי המתרגלים נוהגים כך. הממוצע של הכיתה עומד על מקס' 120 תלמידים (90% מהמקרים). מבחנים ועבודות מחזירים תוך 3 שבועות. בתור מי שלמד במכללה למנהל אני יכול לומר שהיחס מצוין. זה אמנם לא מצדיק 25,000 ש"ח, אבל נותן חוויית לימודים נהדרת, מעשירה ומכינה בצורה מצוינת להמשך הקריירה המשפטית. בהצלחה
 
 
 

קישורים נוספים

למי הכי מתאים ללמוד את המקצוע?
מידע על הלימודים במקצוע המסקרן
תואר שני במקצוע שימושי ומבוקש
מה כוללים הלימודים המתקדמים בתחום המשפט?
 
סגור