פורום לימודי משפטים

בהנהלת: מנהל פורום לימודי משפטים  |  מסר למנהל/ת הפורום
פורום משפטים יענה על שאלות ולבטים שונים בדרך אל התואר: מדוע ללמוד לימודי משפט? אילו שילובים ניתן לשלב עם לימודי משפטים? מה לומדים בלימודי המשפטים? האם עדיף תואר באוניברסיטה על פני התואר במכללה? ואולי זה בכלל להיפך? איפה ניתן לרכוש יותר ניסיון מעשי? איך עוברים את בחינות הלשכה? איך משפרים את הסיכויי למציאת התמחות "נחשבת" וטיפים לבחירת מסלול הלימודים וכן מהן דרישות הקבלה ומועדי הרישום ללימודים? הכל על הדרך להיות עו"ד מצליח, כאן בפורום לימודי משפטים. מומלץ וכדאי להתייעץ לפני קבלת החלטה כלשהי, אז אל תהססו.
מומלץ בחום
 
מנהל פורום לימודי משפטים

 
אני מתלבטת בין משפטים לפסיכולוגיה. איזה תחום פותח אותי ליותר אפשרויות? ואם כן האם יש עדיפות בין המכללה למנהל או הבנתחומי?
ליאור פ | 20:12  14/03/09
שלום רב. עקרונית, מדובר במקצועות שונים לגמרי זה מזה כך שאינני בטוח שמקצועות אלה ברי השוואה. תחום עריכת הדין הוא תחום מרתק ומעניין שמאפשר קרש קפיצה לתפקידים שונים (ראה כמה ח"כ הם בעלי השכלה זו) וכמובן העיסוק עצמו בעריכת דין היא מאתגרת ומאפשרת התמקצעות בתחומים שונים. למקצוע הפסיכולוגיה יש היבטים משלו. זכור שכדי להיות פסיכולוג קליני (אם אינני טועה), יש צורך לעשות תואר שני קליני, כך שהלימודים ארוכים יותר. אינני יודע אילו אפשרויות מקצועיות פותח בפניך מקצוע הפסיכולוגיה ושווה להתייעץ בנושא בצורה מקצועית. לדעתי, אתה צריך להחליט מה מעניין אותך יותר. לגבי ההבדל בין המכללה למנהל והבינתחומי- אני לא חושב שקיים הבדל אמיתי בצורה מובהקת. 2 המוסדות הללו נחשבים היום לטובים ביותר שמכשירים אותך כעורך דין בצורה מצוינת הן עיונית והן פרקטית. אני מציע לבקר בכל אחד מהמוסדות, להתייעץ עם חברים שלומדים בכל מקום ואפילו לקחת בחשבון את המרחק מהבית או עלויות של שכירות וכד'. סגל המרצים של שני המוסדות הוא מצוין וכך גם ההשקעה בתלמיד. אני באופן אישי למדתי במכללה למנהל ויכול לומר שזו הייתה חווית לימודים מדהימה במקום מפרגן ומשפחתי. אני מציע לקבוע פגישת ייעוץ בכל מוסד ולבוא ולהתרשם בעצמך. בהצלחה
ארז | 14:03  15/03/09
כמו שליאור כבר כתב יש הבדל מאוד מהותי בין שני התחומים. לדעתי כדאי לך לבחור את מה שאת חושבת שיותר יתאים לך. בשני התחומים אפשר להתפתח ולהצליח אבל שוב כרגע תצטרכי לבחור מה את רוצה יותר. אני חושב שכדאי לך להיכנס לתוכניות הלימודים של שני התחומים הללו ולראות את איזה קורסים נלמדים בכל תחום ומה יותר מתאים לך. לגבי ההבדל בין המכללות. אם את רוצה פסיכולוגיה אז הבינתחומי יותר יתאים לך, אבל אם תבחרי משפטים אז ההמלצה שלי היא על המכללה למנהל.
שלום, כדי לסייע לך בהתלבטויות... אני מזמינה אותך להתייעץ עם סטודנטים מבית הספר לפסיכולוגיה ומבית הספר למשפטים במרכז הבינתחומי הרצליה. אם תרצה, אתה מוזמן לשלוח לי את הטלפון שלך, לכתובות המייל שלי ואני אבקש שייצרו איתך קשר. מקווה להשתמע ובהצלחה! יעל
שזה תחום יותר רחב מרק פסיכולוגיה נטו. מדעי ההתנהגות משלב לימודים ב- פסיכולוגיה, אנתרופולוגיה, וסוציולוגיה. ובנוסף יש לך אפשרות לשלב אחת מהחטיבות הבאות: תקשורת, קרימינולוגיה, וניהול. אני אישית לומדת מדעי ההתנהגות עם ניהול ואני ממש מרוצה, מציעה לך לבוא למכללה למינהל ולשמוע על האופציות שיש לך שם.
 
 
 

קישורים נוספים

למי הכי מתאים ללמוד את המקצוע?
מידע על הלימודים במקצוע המסקרן
תואר שני במקצוע שימושי ומבוקש
מה כוללים הלימודים המתקדמים בתחום המשפט?
 
סגור