פורום לימודי משפטים

בהנהלת: מנהל פורום לימודי משפטים  |  מסר למנהל/ת הפורום
פורום משפטים יענה על שאלות ולבטים שונים בדרך אל התואר: מדוע ללמוד לימודי משפט? אילו שילובים ניתן לשלב עם לימודי משפטים? מה לומדים בלימודי המשפטים? האם עדיף תואר באוניברסיטה על פני התואר במכללה? ואולי זה בכלל להיפך? איפה ניתן לרכוש יותר ניסיון מעשי? איך עוברים את בחינות הלשכה? איך משפרים את הסיכויי למציאת התמחות "נחשבת" וטיפים לבחירת מסלול הלימודים וכן מהן דרישות הקבלה ומועדי הרישום ללימודים? הכל על הדרך להיות עו"ד מצליח, כאן בפורום לימודי משפטים. מומלץ וכדאי להתייעץ לפני קבלת החלטה כלשהי, אז אל תהססו.
מומלץ בחום
 
מנהל פורום לימודי משפטים

 
מתעניינת | 17:05  20/03/09
שלום ליאור, אני מעוניינת להתחיל ללמוד משפטים שנה הבאה במסלול דו-חוגי ,אך אני מתלבטת עם איזה מקצוע לשלב . חשבתי על משאבי אנוש או עבודה סוציאלית . מה דעתך ?? מניסיונך, חוץ מהשילובים הנפוצים של משפטים כלכלה, מינהל עסקים וכו' ,אילו מקצועות ניתן לשלב ?? אשמח לעצתך.. תודה ושבת שלום ...
שלום רב. זו כמובן שאלה מעניינת והתשובה בה צריכה להביא בחשבון שני פרמטרים: א. איפה את רואה את עצמך עוד 5 שנים? עוד 10 שנים? במה את רוצה לעסוק? מה מעניין אותך? ב. מה יתרום לך להמשך הקריירה שלך? מבחינה פרקטית-כלכלית: מה מסייע בביסוס כלכלי בחיים- איזה מקצוע נחשב ליוקרתי שאפשר להרוויח בו בצורה יפה בעתיד הנראה לעין? את צריכה לענות קודם כל על השאלה הראשונה. למה משאבי אנוש או עבודה סוציאלית? מה מעניין אותך באמת? את רוצה לעבוד עם אנשים מן הסתם. יופי. בפן הטיפולי או בפן של מציאת עבודה? רצוי מאוד ללכת לייעוץ מקצועי. באופן כללי, דומה שניתן למצוא היבטים משותפים גם בתחום משאבי אנוש (אם תרצי בהמשך לעבוד בהשמת עורכי דין במשרות שונות) או בתחום העבודה הסוציאלית (בתחומים שקשורים לדיני משפחה בישראל, פלילי בתוך המשפחה וכד'). אבל האם את רוצה להיות עורכת דין? כי כדי להיות עובדת סוציאלית, אין שום סיבה שתלמדי משפטים כתואר שלם. כנ"ל לגבי משאבי אנוש. תקחי 2-3 קורסים משפטיים ודיינו. אבל אם רוצה להעשיר את ידיעותייך במשפטים או בתחומים אחרים, זה מצוין. אני לא בטוח שכדי להעשיר את ידיעותייך הייתי עושה תואר שלם, אבל זה בהחלט הזמן, כיוון שאחרי התואר הראשון, לא תמיד יש יכולת (כספית, נפשית, זמן) לעשות תואר נוסף. פשוט תואר נוסף מקביל גוזל זמן רב. למשל- לימודי משפטים הם לימודים לא קלים. 3 וחצי שנים + התמחות + סמינרים, סדנאות, הגשת עבודות בכל קורס (לעיתים- כמה וכמה עבודות בכל קורס) וכו' מצריכים זמן פנוי וריכוז. פרקטית- כיום ישנה עדיפות לחשבונאות, מנהל עסקים וכלכלה כתואר נוסף. אלה תארים שנותנים לך ידע חשוב שקשור לעריכת דין + יתרון על פני אחרים. קורסים נוספים מתחומי מדעי החברה או הרוח הם בעיקר להעשרה, לפיתוח אינטלקטואלי וכד'. במקרים נדירים ניתן לשלב בין משפטים לתחומים אלה. אני כמובן מעודד השכלה רחבה כמה שיותר, אבל תקחי בחשבון את הזמן שיש לך או שיהיה לך להשקיע בתואר הראשון ותבדקי אם שווה עכשיו להתחיל תואר נוסף בשביל העשרה. שוב, המלצתי היא לגשת למכון מקצועי ולהתייעץ שם. בכל מקרה, שווה לך לדבר עם עובדת סוציאלית או אשת משאבי אנוש (או איש משאבי אנוש) ולברר איתה אם היה לה תואר במשפטים, איך התואר היה עוזר לה? בהצלחה רבה
קוקי | 18:35  28/03/09
מה דעתך על שילוב של משפטים ופסיכולוגיה? הייתי ביום הפתוח בבן גוריון והתוודעתי לאופציה הזאת. זה נראה לי מתאים כי מאז ומתמיד משכו אותי שני התחומים האלה ואני רוצה לנסות לפני שאני מחליטה על אחד. זה מעשי?
xxx | 19:26  28/03/09
מתי את מתכוונת להתחיל ללמוד ?? כי עד כמה שידוע לי אין משפטים בבן גוריון . או שמתכוונים לפתוח פקלוטה למשפטים שם בקרוב ??
מישהיא | 23:07  28/03/09
אלא אם פותחים פקולטה למשפטים בבן גוריון, דבר שלא שמעתי עליו מעולם, אין משפטים באב"ג. לדעתי השילוב של משאבי אנוש ועבודה סוציאלית הוא נהדר. אם אני מבינה את הראש שלך את בטח יותר מתחברת לכל התחום של פסיכו'-עבודה סוציאלית-משאבי אנוש כו' אבל מפחדת לא להתקבל לתואר שני/ לא למצוא עבודה ולכן מחפשת "ללכת על בטוח" ולעשות תואר במקביל שמעניק בצידו גם מקצוע. אם זה כך אז זה רעיון מעולה. אני מצטערת שלא עשיתי את זה רציתי ללמוד פסיכולוגיה והשתפנתי בגלל פחד לא להכנס לתואר שני אז הלכתי ללמוד משפטים. בהחלט ניתן לעשות זאת במקביל תואר במשפטים וא לא תואר קשה באופן יחסי לתארים כמו הנדסה/ ראיית חשבון ואפילו פסיכולוגיה.
 
 
 

קישורים נוספים

למי הכי מתאים ללמוד את המקצוע?
מידע על הלימודים במקצוע המסקרן
תואר שני במקצוע שימושי ומבוקש
מה כוללים הלימודים המתקדמים בתחום המשפט?
 
סגור