פורום לימודי משפטים

בהנהלת: מנהל פורום לימודי משפטים  |  מסר למנהל/ת הפורום
פורום משפטים יענה על שאלות ולבטים שונים בדרך אל התואר: מדוע ללמוד לימודי משפט? אילו שילובים ניתן לשלב עם לימודי משפטים? מה לומדים בלימודי המשפטים? האם עדיף תואר באוניברסיטה על פני התואר במכללה? ואולי זה בכלל להיפך? איפה ניתן לרכוש יותר ניסיון מעשי? איך עוברים את בחינות הלשכה? איך משפרים את הסיכויי למציאת התמחות "נחשבת" וטיפים לבחירת מסלול הלימודים וכן מהן דרישות הקבלה ומועדי הרישום ללימודים? הכל על הדרך להיות עו"ד מצליח, כאן בפורום לימודי משפטים. מומלץ וכדאי להתייעץ לפני קבלת החלטה כלשהי, אז אל תהססו.
מומלץ בחום
 
מנהל פורום לימודי משפטים

 
יונתן | 16:59  22/11/11
שלום לכולם אני מאוד מתלבט אם להתחיל בשנת הלימודים הקרובה ללמוד משפטים. עשיתי פסיכומטרי והציון שלי לא מספיק לקבלה לאוניברסיטה. אני יכול לעשות שוב אך אני מתקבל למכללה למנהל ואני מאוד מתלבט האם כדאי ? ובאופן כללי האם התחום שווה את זה ? או שאני צריך ללמוד משהו אחר ?
ליאור פ | 20:50  27/11/11
שלום רב. ראשית אני מציע לך לעיין בשאלות ותשובות שונות שנשאלו בפורטל. עסקתי בסוגיה זו לא מעט. שנית, נתחיל דווקא מהסוף. לא מעט מתלבטים בין תארים שונים ובסוף הולכים על הכיוון הכללי ביותר שנראה להם סביר (מנהע"ס, משפטים, מדע מדינה, פסיכולוגיה וכד') ולאט לאט מוצאים נישה שמדברת אליהם יותר בתוך התואר או מוצאים עניין שלא חשבו שימצאו וכד'. אם תחום המשפטים מתאים או לא, תוכל לדעת רק לאחר לפחות שנה אחת של לימודים שתלמד את הקורסים הבסיסיים (חוזים, חוקתי, עונשין) בשנה א' ותראה אם זה מדבר אליך. אי אפשר לומר לך מה ללמוד. יש אנשים שחשבו גדולות ונצורות על לימודי משפטים ופרשו אחרי סמסטר אחד ויש כאלה שסיימו תואר (אפילו בהצטיינות), עשו התמחות + בחינות לשכה והיום הם עובדים בשיווק או הלכו לעשות תואר בביולוגיה (אני אישית מכיר את שניהם ...). אם אתה צעיר עדיין (בלי חובות של משכנתא, גני ילדים וכד') ובמצב כלכלי סביר אין שום סיבה לא לנסות ולראות אם אתה מתחבר לתחום. מקסימום אחרי חצי שנה או שנה תפרוש או לחלופין תסיים תואר ראשון ותנסה בעזרתו לנתב את עצמך לתחומים אחרים שדורשים תואר ראשון. אם החלטת ללמוד משפטים וברצונך להתחיל כמה שיותר מוקדם, תיאלץ לשלם כמעט פי 3 מאשר באוניברסיטה. מצד שני, אף אחד לא מבטיח לך שאם תעשה עוד פסיכומטרי תתקבל בשנה הבאה לאוניברסיטה. וזה סיכון. עובדה היא שכל שנה מתחילים לימודים משפטים כ-400 ויותר סטודנטים ורבים מהם היו קרובים לרף של אוניברסיטה אך העדיפו לא להמתין. אם תרצה, אשמח לסייע לעוד שאלות. אגב, בדקת עם מכללת ספיר? יש שם תואר ראשון בשכר אוניברסיטאי.
 
 
 

קישורים נוספים

למי הכי מתאים ללמוד את המקצוע?
מידע על הלימודים במקצוע המסקרן
תואר שני במקצוע שימושי ומבוקש
מה כוללים הלימודים המתקדמים בתחום המשפט?
 
סגור