פורום לימודי משפטים

בהנהלת: מנהל פורום לימודי משפטים  |  מסר למנהל/ת הפורום
פורום משפטים יענה על שאלות ולבטים שונים בדרך אל התואר: מדוע ללמוד לימודי משפט? אילו שילובים ניתן לשלב עם לימודי משפטים? מה לומדים בלימודי המשפטים? האם עדיף תואר באוניברסיטה על פני התואר במכללה? ואולי זה בכלל להיפך? איפה ניתן לרכוש יותר ניסיון מעשי? איך עוברים את בחינות הלשכה? איך משפרים את הסיכויי למציאת התמחות "נחשבת" וטיפים לבחירת מסלול הלימודים וכן מהן דרישות הקבלה ומועדי הרישום ללימודים? הכל על הדרך להיות עו"ד מצליח, כאן בפורום לימודי משפטים. מומלץ וכדאי להתייעץ לפני קבלת החלטה כלשהי, אז אל תהססו.
מומלץ בחום
 
מנהל פורום לימודי משפטים

 
שלום לכולם, אני ממש צריכה עזרה בבחירת מוסד לימודים. אני רוצה לעבוד בזמן התואר, ואני לא רוצה לחכות עוד שנה בכדי לשפר את הפסיכו, אז לא לאוניברסיטה. אני כן מתקבלת למכללות, אך אני בהתלבטות קשה לאיזו ללכת. הבנתי שהטובות הן המרכז הבין-תחומי והמכללה למינהל בראשון. הייתי מאד שמחה אם מישהו יוכל לחלוק איתי קצת על המקומות הללו :) יעל.
מנהל פורום לימודי משפטים | 22:08  07/08/12
שלום רב. אם "טובות" הכוונה היא לדרישות הקבלה, אז אכן המכללה למנהל והבינתחומי הם בעלות דרישות הקבלה הגבוהות ביותר. אבל החשיבות אם למדת במכללה זו או אחרת הולכת וקטנה בצורה ממשית, שכן בוגרי כל המכללות בישראל כבר מזמן השתלבו בכל מקומות העבודה והוכיחו את עצמם. זה נכון שישנם משרדים מסוימים שיעדיפו בוגר המכללות שציינו למעלה מתוך תחושה שמי שמתקבל למקום כזה מגיע כבר עם נתוני פתיחה טובים וייתכן מאוד שיהיה מתמחה/עו"ד ברמה גבוהה אבל כמובן שזה ממש לא מחייב המציאות וישנה חשיבות רבה ליכולות האישיות, לזמן שתשקיעי בפיתוח הכישורים המשפטיים והמחשבה המשפטית, לרצינות שתפגיני מבחינת הלימודים בקריאת החומר ובעיבודו וכד'. מעבר לכך, בכל המכללות ישנן מספיק תוכניות ייחודיות ברמה גבוהה, מרצים מהשורה הראשונה והשקעה רבה בסטודנט, כך שאפשר לדבר על שיקולים נוספים כגון מרחק מהבית (לא קל לנסוע 3-4 פעמים בשבוע שעה לכל כיוון + עלויות הדלק), חבר/ה טוב שגם הולך ללמוד במקום המסוים (חשוב מאוד ויכול לשפר מאוד את חוויית הלימודים כפרטנר/ית ללמידה משותפת). אני הייתי מצמצם את הבחירה לשני מקומות ונוסע לבקר שם במשך יום באזור חודש דצמבר הקרוב - אלא אם את מתכוונת להירשם כבר לשנה הקרובה שתתחיל באוקטובר (למרות שלא נראה לי שזה אפשרי בשלב כה מאוחר). בהצלחה רבה
תנאי הקבלה במכללה למנהל והבינתחומי אינם הגבוהים ביותר כיום על אף הנסיון לשמר את הסטטוס קוו הזה. בכל תכנית ישנן דרכים להתקבל בדרכים עקיפיות (למשל "שער פתוח" במכללה למנהל). לדידי, מדובר בדבר חיובי להנגיש את ההשכלה הגבוהה לבעלי פוטנציאל לימודי, אך הדרך לפיה מבדלים מוסדות אחרים מונעת לדעתי ממניעים פסולים. בהצלחה!
 
 
 

קישורים נוספים

למי הכי מתאים ללמוד את המקצוע?
מידע על הלימודים במקצוע המסקרן
תואר שני במקצוע שימושי ומבוקש
מה כוללים הלימודים המתקדמים בתחום המשפט?
 
סגור