פורום לימודי משפטים

בהנהלת: מנהל פורום לימודי משפטים  |  מסר למנהל/ת הפורום
פורום משפטים יענה על שאלות ולבטים שונים בדרך אל התואר: מדוע ללמוד לימודי משפט? אילו שילובים ניתן לשלב עם לימודי משפטים? מה לומדים בלימודי המשפטים? האם עדיף תואר באוניברסיטה על פני התואר במכללה? ואולי זה בכלל להיפך? איפה ניתן לרכוש יותר ניסיון מעשי? איך עוברים את בחינות הלשכה? איך משפרים את הסיכויי למציאת התמחות "נחשבת" וטיפים לבחירת מסלול הלימודים וכן מהן דרישות הקבלה ומועדי הרישום ללימודים? הכל על הדרך להיות עו"ד מצליח, כאן בפורום לימודי משפטים. מומלץ וכדאי להתייעץ לפני קבלת החלטה כלשהי, אז אל תהססו.
מומלץ בחום
 
מנהל פורום לימודי משפטים

 
היי. אני חיילת משוחררת, בעלת אמצעים מוגבלים, וברצוני ללמוד משפטים. הפסיכומטרי שלי לא עובר את ה600 והבגרויות שלי עומדות על ממוצע 95. לאור הנתונים שציינתי אני יכולה להתקבל רק למכללות, הבעיה היא השכר לימוד, המלגות יכולות לעזור אך לא בכדי לכסות את הסכומים המטורפים שנדרשים במכללות הגדולות (במכללות הקטנות אוכל לכסות זאת). לכן אני כיום מתנדנדת בשאלה, האם ללכת באמת וללמוד בשערי משפט משפטים או לבזבז עוד שנה מחיי בניסיון לחסוך ללימודים במכללה כמו המכללה למינהל ואף לשפר את הפסיכומטרי שלי? איך רמת הלימודים בשערי משפט? האם יש עבודה עם תואר ממכללה זאת? ומה הוא התואר משפט, מנהל וממשל? מה הוא כולל וכיצד הוא בא לידי ביטוי במקומות עבודה? אני יודעת שאלו הרבה שאלות אך אני מאמינה שכמוני יש עוד הרבה שישמחו אם תענו לי =]
שלום רב ותודה על השאלות. אני סבור שיש כיום (בדגש על כיום ובראייה של עוד 3.5 שנים קדימה בסיום הלימודים) פחות חשיבות על איפה למדת אלה איך למדת וכמה נתת מעצמך. נכון שעדיין ישנם מעסיקים במיוחד המשרדים הגדולים שיעדיפו בוגרי אוניברסיטה או מכללות מסוימות אבל כיוון שכל מכללה קטנה כגדולה כבר הספיקה לשלב מקרבה בשוק העבודה עורכי דין טובים מאוד שעובדים בכל הפירמות ומשרדי הממשלה, וכיוון שתדיר פוגשים עורכי דין/מתמחים בוגרי אוניברסיטה לצד כאלה בוגרי מכללות באותו משרד דלת ליד דלת, ברור שכבר אי אפשר לומר על מכללה מסוימת שהיא "לא טובה". בדר"כ אם הסטודנט מגיע במטרה להשקיע את כל מרצו ואונו בלימודים, תוך קריאה מדוקדקת של חומרי הקורס, הגעה לכל השיעורים והתרגולים, השקעה רבה בהכנת מטלות, השתתפות בסדנאות שונות וכיו"ב ככל שיוכל, אין לי ספק שמבחינת הרמה האינטלקטואלית המשפטית, ויכולות ניתוח והבנה של סוגיות משפטיות, לא ייפול מבוגר מכללה "גדולה" או אוניברסיטה. הא ראיה הפשוטה - בזמנו היה כבר בוגר משפטים שלמד בשערי משפט והתקבל לבית המשפט העליון כמתמחה. לכן, הציונים מאוד חשובים. תואר נוסף יתרון גדול. ידיעת שפה זרה על בורייה- יתרון ענק. המלצה אישית ממרצה ידוע- מצוין (בעיקר על בסיס הצטיינות בקורסים שלו). מלבד זאת, מי מבטיח לך הצלחה בפסיכומטרי במידה מספקת להתקבל למכללה שאת מכנה אותה "גדולה"? מצד שני של מטבע, וזה קיים בשוק העבודה במידה מסוימת, ישנם משרדים שכן מייחסים חשיבות למכללה שבה למדת וזאת על בסיס תנאי הקבלה לאותה מכללה. ככל שתנאי הקבלה גבוהים יותר, ישנה השערה שרמת הסטודנטים גבוהה יותר. העניין שזה לא תמיד עובד במבחן המציאות. לא כל מי שמצטיין בלימודים יכול להיות עו"ד מצטיין. הפער בין התיאוריה לפרקטיקה עצום. נקודה אחרונה - אפשר על בסיס הצטיינות בשנה א' במכללה מסוימת לעבור להמשך הלימודים משנה ב' ואילך במכללה אחרת. זה קורה לא אחת וייתכן ששווה לחשוב על הכיוון הזה מאשר ל"בזבז" עוד שנה על פסיכומטרי וכד'. אני הייתי נוסע ליום שלם למכללת שערי משפט כחודש לאחר תחילת השנה ופשוט מצטרף לשניים-שלושה שיעורים, מסתובב בקמפוס ומדבר עם סטודנטים. זה נותן מענה להרבה מאוד לבטים. לפעמים תחושת בטן טובה שווה המון. בהצלחה רבה ואת מוזמנת לשאול עוד שאלות. לגבי התואר שציינת- אני לא מכיר אותו אבל כל תואר נוסף שווה משהו בקורות חיים. לא תמיד זה עוזר אבל להזיק זה בדר"כ לא מזיק אלא אם הציונים בתואר הנוסף נמוכים משמעותית מאלה של משפטים ואז זו נקודה לא טובה שתיזקף לחובתך. בדר"כ כמובן.
 
 
 

קישורים נוספים

למי הכי מתאים ללמוד את המקצוע?
מידע על הלימודים במקצוע המסקרן
תואר שני במקצוע שימושי ומבוקש
מה כוללים הלימודים המתקדמים בתחום המשפט?
 
סגור