שיטת הטיפול במגע ותנועה שפיתח אבי בחט, משלבת מגע עם עבודה תנועתית, אשר יחד מאפשרים שינוי של דפוסים גופניים ורגשיים.
מאחר ומטפל לא יכול לתת את מה שאין בו, התפתחותם של התלמידים היא בחשיבות עליונה , והם עוברים תהליכים משמעותיים מבחינה טיפולית והתפתחותית.
התהליך אותו הם עוברים, משקף את התהליך הטיפולי אותו הם לומדים להנחות.
התלמידים זוכים להנחיה ממורה מעולה המנחה את השיעור ונעזרים באסיסטנטית הוראה כתומכת .
צורת עבודה זו מהווה דגם לעקרון התמיכה וההובלה המתקיים בתהליך הטיפולי, לפיו את התהליך הטיפולי מוביל המטופל בעוד שתפקידם של המטפלים הוא לתמוך.
התלמידים מתנסים בתמיכה מהמורים ובמשמעותה.
הם לומדים עד כמה היא זו שמאפשרת תהליך לימודי טוב, כפי שבתהליך הטיפולי היא זו המאפשרת שינוי והתפתחות לכיוון הנבחר.