מטרת הקורס הינה להקנות כלים, ידע מעשיים וידע תיאורטיים בנושאים המגוונים תחת תפקיד מנהל מכירות:
אמנות המכירה, יחסי ציבור, פרסום, ניהול עסקי-פיננסי, קידום מכירות,תיאוריות ניהוליות, יזמות עסקית, לימודים מעשיים במגוון נושאים בתחום ניהול השיווק ועוד.
מנהל מכירות בתחום הרכב, הינו שילוב של בנקאי, איש מכירות ואיש עסקים גם יחד ולכן התפקיד מהווה אתגר עסקי. היקף כל עסקה בתחום הרכב נאמד בסכומים של עשרות אלפי שקלים (לפחות) בהתאם לכך קיים אתגר לנקוט בסגנון מכירה וכישורים גבוהים מאד מבלי להסיר האחריות כלפי הלקוח. מנהל המכירות נמצא בעמדות בכירות במבנה הארגוני בחברות רבות, הוא נמצא בכפיפות למסנכ"ל השיווק ואף במעמד זהה לשלו. מתוך כך, מנהל המכירות הינו שותף עיקרי אשר מוציא לפועל את האסטרטגיות השיווקיות והמסחריות, זאת באמצעות הגדרת יעדים ויישום שיטות מכירה. כך מנהל המכירות מקדם את מכירת השירותים והמוצרים תוך הגדלת רווחי החברה והשגת מטרותיה.
נושאי הלימוד:
-
חשיבה עסקית- 24 ש"א: תהליכי קבלת החלטות פיננסיות בחברות עסקיות; יסודות המימון; ניתוח דוחות כספיים; מושגי יסוד בקניינות,רכש ומלאי; חישוב עלויות מלאי
-
מבוא לניהול וארגון - 16 ש"א: יסודות הניהול; סגנונות הניהול; פיתוח עבודת צוות; עקרונות בניהול המשאב האנושי
-
אומנות המכירה - 36 ש"א: ניהול משא ומתן; ניהול שיחת מכירה; פסיכולוגיה של הצרכן; היבטים טכניים של מכירה; ניהול מערך מכירות
-
תודעת שירות בשיווק- 28 ש"א:מהו שיווק - מושגי יסוד ותפיסות בשיווק; מבנה שוק מוצר; תפקיד השירות בשיווק; שירות ללקוח הקמעונאי; תכנון וגיבוש אסטרטגיות שיווק ומכירות; מבוא לפרסום
-
מיומנויות עסקיות- אישיות- 24 ש"א: ניהול זמן; התמודדות עם לחץ; אסרטיביות וניהול כעסים; יזמות עסקית; פרזנטציה עסקית ואישית
-
מיומנויות השימוש במאגרי מידע- 28 ש"א: יתרונות האינטרנט ככלי שיווקי; שימוש במאגרי מידע שיווקיים; הכרת תוכנות טלמרקטינג; רשתות חברתיות –כלי עצמתי בשיווק ומכירות
-
פרויקט גמר
-
סדנא במציאת עבודה – 4 ש"א
פיתוח קריירה בעולם העסקים: בוגרי הקורס יוכלו להשתלב במעגל העבודה בתחומי הרכב ובכלל. ההתמחות המעשית אותה רוכשים הבוגרים מעניקה יתרון יחסי גדול על פני מתמודדים אחרים.
מנהלי מכירות מגיעים לשכר גבוה, זאת כמובן בהתאם לכישוריהם, לניסיון ולביצועים המקצועיים שלהם, לרוב מנהלי המכירות נהנים מתוספות כמו רכב, נייד ובונוסים שונים.