התנהגות ארגונית היא התשתית המושגית והעיונית של ניהול משאבי אנוש. הקורס ישלב ידע תשתיתי זה עם ארגז הכלים של מנהל משאבי אנוש, ובכך יקנה ללומדים יתרונות ברורים בהכרת כלי הניהול של המשאב האנושי והשימוש בהם. הפנמת תכני הקורס גם תאפשר יציאה מן הארגז הקיים, כדי לפתח כלים חדשים, המבוססים על בעיות ואתגרים חדשים
מטרות הקורס
• הקניית ארגז כלים פרקטי לעוסקים בניהול משאבי אנוש בארגונים.
• הקניית הבנה וידע בתחום ההתנהגות הארגונית כבסיס לעיסוק בניהול המשאב האנושי בארגונים.
קהל היעד
הקורס מיועד לבוגרי תואר ראשון או לבעלי ניסיון תעסוקתי של שנתיים לפחות בתחומים רלוונטיים, לעוסקים או למתעתדים לעסוק בתחום הדינמי והמרתק של ניהול משאבי אנוש, וכן לכל העוסקים בניהול עובדים ובהדרכה.
נושאי לימוד עיקריים
• סביבת העבודה של מנהלי ומנהלות משאבי אנוש בתוך הארגון ומחוצה לו.
• התמודדות מנהלי ומנהלות משאבי אנוש עם לחצים ושחיקה בעבודה. יינתנו כלים מתחום הרווחה התעסוקתית והארגונית ומתחום הייעוץ הארגוני להתנהגויות ארגוניות במשבר. לדוגמה: אבחון מצוקות עובדים הטעונות התערבות מקצועית, פיתוח, ניהול ותחזוקת שירותי רווחה תעסוקתית.
• הנעת עובדים באמצעים חומריים (שכר, הטבות ותשלומים נלווים), ובאמצעים סוציו־פסיכולוגיים (עיצוב תפקידים מאתגרים ועבודת צוות, מנהיגות ניהולית וטיפוח תרבות ארגונית יצרנית ונעימה).
• פרקטיקות מיטביות (Best practices) בגיוס, במיון, בהדרכה ובהצבת עובדים, לדוגמה: שיטות גיוס, ריאיון עומק/ריאיון מובנה התנהגות, מרכזי הערכה, ניהול כשרונות, עיצוב תכניות הדרכה, ניהול מערכת הדרכה בארגון וכיוצא בזה.
• תפקידם של מנהלי ומנהלות משאבי אנוש במערכת יחסי העבודה בארגון מן ההיבט המשפטי של חוקי העבודה, זכויות עובדים להתאגדות וצורות שונות של הסכמי עבודה, ומן ההיבט הניהולי של ניהול משא ומתן, תחזוקת השקט התעשייתי וטיפוח יחסי עבודה תקינים.
• מיומנויות בניהול משאבי אנוש, לדוגמה: ניהול עבודת צוות, ניהול זמן, ניהול ישיבות ודיונים ופרזנטציה.
• אתיקה מקצועית של ניהול משאבי אנוש ותרומתו לאזרחות ארגונית טובה.