מימושם של חזון ארגוני, של מטרות ויעדים ארגוניים תלוי בגורמים רבים ומורכבים. יכולותיהם המקצועיות של העובדים בארגון הן מרכיב מכריע ביכולת של ארגון לממש את המובילות המקצועית שלו בדרך להגשמת חזונו העסקי להצלחה. הדרך לממש יכולות מקצועיות היא בגיבוש, בהבניה ובניהול מערכת למידה ארגונית ואנושית מפותחת ומתקדמת. הנחת העבודה המתייחסת למערכת הלמידה כאל פונקציה מרכזית בארגון עומדת בבסיס תוכנית הלימודים. בקורס נלמד כיצד לנהל מערכת למידה ולהובילה בארגון מתוך מצוינות מקצועית של המנהל ושל עובדיו.
הקורס מיועד לבוגרי תואר ראשון במדעי ההתנהגות וניהול משאבי אנוש המעוניינים להתמחות בתחום של ניהול מערכות למידה ארגוניות וכן למנהלי הדרכה, מנהלי למידה ומנהלי מערכות למידה בארגונים.
מטרות הקורס :
ניתוח הפרמטרים הארגוניים והעסקיים לכל צורכי הלמידה של הארגון.
גיבוש תפיסת למידה כוללת.
היכרות עם עשרת התהליכים העיקריים שעליהם מבוססת כל מערכת למידה על כל מרכיביה.
אפיון מערכת למידה ובניית תכנית עבודה למימושה.
נושאי לימוד עיקריים:
ניתוח אתגרי למידה של ארגון; גיבוש תפיסת הדרכה; איתור צורכי הדרכה; בניית תכנית עבודה להדרכה; הפעלת מקור חוץ (outsource) וספקי הדרכה; מקצוע ההדרכה; ניתוח הדרכה; תהליכים, פרוצדורות ומוצרים; סקירה על טכנולוגיות למידה; בניית מוקדי ידע; הערכת הדרכה; רכש והטמעה של אמצעי לימוד; מבנה גוף הדרכה ותפיסת תפקידים בתחום.