ההתפתחויות, ההתמודדויות העסקיות והחידושים בכל תחומי החיים מעמידים בפני המנהל אתגרי ניהול אשר מחייבים אותו לתת פתרונות מעשיים בזמן אמת. הניסיון המעשי בתחומי הניהול הופך להיות המרכיב המרכזי בקידום ובהצלחה. מנהל טוב נמדד היום לפי יכולותיו, והצלחתו האישית היא הצלחת הארגון כולו. במסלול מינהל עסקים של תפנית ירכשו הלומדים אסטרטגיות מובילות ומערך כלים מעשיים שישפרו את כישורי הניהול והפיתוח העסקי. התכנית כוללת את הנושאים המתקדמים והעדכניים ביותר בעולם העסקים כיום, ומלמד בה צוות מרצים מקצועי של מנהלים ויועצים מהעולם העסקי.
מטרות הקורס
• פיתוח חשיבה יצירתית ומתקדמת באמצעות חשיפת המשתתפים לטכניקות ולמיומנויות מקצועיות עדכניות, לצורך שיפור ביצועיהם בשטח
• רכישת כלים יישומיים בתהליכי קבלת החלטות ניהוליות ופיננסיות
• הרחבת הידע הניהולי והקניית ראייה מקיפה בתחום הניהול העסקי
• התמודדות עם משברים ותהליכי שינוי
• כתיבת תכנית עסקית הלכה למעשה, שבה יוטמע הידע שנרכש בקורס, בליווי מרצה בכיר
• הכרת כלי שיווק חדשניים, מבוססי־טכנולוגיה, לקידום עסקים, ובהם שיווק באמצעות רשתות חברתיות, טכנולוגיות ניידות ומסחר אלקטרוני
קהל היעד
המסלול מיועד למנהלים המבקשים להרחיב את הידע בתחום הניהול העסקי ולשפר ולשכלל מיומנויות אישיות וניהוליות, לעוסקים בתחומים מקצועיים שונים המיועדים לתפקידי ניהול, ולבעלי עסקים קטנים.
נושאי הלימוד העיקריים
תכנית הלימודים כוללת שש מודולות שתילמדנה במשולב לאורך הקורס:
פיתוח עסקי ותכנון אסטרטגי מכוּון־שוק
• אסטרטגיה עסקית תחרותית בסביבה תחרותית דינמית
• יזמות, הקמת העסק הקטן, פיתוח עסקי
• מחקר שוק ומודיעין עסקי
• החלטות פילוח, בידול, מיצוב
כלים בניהול השיווק והתקשורת השיווקית
• מהות השיווק ותפיסות שיווקיות מרכזיות, מושגי יסוד בשיווק תחרותי
• תמהיל השיווק: מדיניות מוצרים, מותגים ושירותים, מדיניות מחירים, מדיניות הפצה וערוצי שיווק
• מדיניות פרסום ותקשורת שיווקית
• התנהגות צרכנים, ניהול קשרי לקוחות וניהול חוויית לקוח
• שיווק לעסקים — B2B
• יחסי ציבור וטיפול בתקשורת משברית
• ניהול מוכרים ומכירות
• שיווק חברתי
שיווק באמצעות מדיות חדשות
• קידום העסק באמצעות חדשנות טכנולוגית
• שיווק ומכירות בעולם האינטרנט
• קידום העסק באמצעות המדיות החברתיות: Facebook, TheMarker Cafe, LinkedIn ועוד
• מסחר אלקטרוני, כולל שלבים בהקמת חנות באינטרנט, ניהול החנות, קידום החנות וניתוח ביצועים
• הכרת כלי Google, כולל: Google Analytics, Google AdWords, Google keyword tool ועוד
מיומנויות ניהול
• ניהול משא ומתן עסקי
• תיאוריות ניהול, סגנונות ניהול ומנהיגות
• מיומנויות ניהול: מיומנויות בתקשורת בין־אישית, קבלת החלטות בתנאי אי־ודאות, פרזנטציה והצגה אפקטיבית, תדמית ושיווק עצמי
• ניהול עובדים: עבודת צוות, פתרון קונפליקטים וגישור, הנעת עובדים ופיתוח מוטיבציה, תהליכי הערכה בארגון ושיחת משוב
היבטים פיננסיים
• מבוא לכלכלה וכלכלת ישראל
• מימון וחשבונאות
• היבטי מס ושוק ההון
• תימחור וניתוח דוחות פיננסיים
• ניהול סיכונים ופרויקטים
היבטים אתיים ומשפטיים
מבוא למשפט, דיני עסקים, דיני חוזים, דיני עבודה, דיני חברות וביטוח