כל פירמה בכל ענף ובכל מקום בעולם שואבת את החיוניות שלה מן הסביבה העסקית בה היא פועלת. ניהול השיווק של פירמה בשוק הישראלי הפך לתפקיד בכיר ומאתגר הדורש ידע נרחב, עיוני ומעשי, בצד יכולת אישית גבוהה לצורך אפיון ותכנון אסטרטגי של מהלכים ותכניות שיווקיות, ניהולן ובקרתן ולשם השגת מטרות הפירמה. בקורס זה יושם דגש מיוחד על ישימות והתנסות אישית של המשתתפים לשם הבנה והפנמה אפקטיבית של הידע.
הקורס מיועד לאנשי שיווק העוסקים בניהול השיווק, הפרסום והמכירות ו/או לאנשים המיועדים לתפקידים אלו ואשר רוצים לרכוש ידע מקצועי וכלים יישומיים להצלחה בעבודתם המאתגרת והתחרותית.
מטרות הקורס :
הקניית ידע, טכניקות ואסטרטגיות בצד מודלים וכלים יישומיים בתחומי השיווק, פרסום ומכירות.
חשיפת המשתתפים לטכניקות ולמיומנויות מקצועיות, מן המתקדמות ביותר בתחום השיווק, לצורך שיפור ביצועיהם בשטח.
נושאי לימוד עיקריים :
ניהול כללי : התפתחות התפיסות הניהוליות, סגנונות ניהול ומנהיגות, תרבות ארגונית, תכנון והצבת יעדים.
מבוא לשיווק : מהות השיווק ותפיסות שיווקיות מרכזיות, מושגי יסוד בשיווק, תיאוריות ומודלים מרכזיים כגון : ניתוח SWOT, PORTER, PEST, ניתוח ענפי.
אסטרטגיות שיווקיות : בניית אסטרטגיה שיווקית מנצחת, אסטרטגיות לכיסוי השוק כולל פילוח או בידול אסטרטגיות של מיצוב ואסטרטגיות המתייחסות למחזור חיי המוצר. מרכיבי התוכנית השיווקית ואופן כתיבתה.
מדיניות מוצרים, מותגים ושירותים : הגדרת המוצר או השירות ועמידה על ההבדלים ביניהם, מודלים ניהוליים לאפיון מוצרים, כלים מודרניים לבניית תיק המוצרים של הפירמה. ערך המותג והחלטות המיתוג.
מדיניות מחירים : אסטרטגיות לבניית מדיניות מחירים תחרותית, ניתוח מצבי ביקוש בהתאם למדיניות המחירים של הפירמה.
מדיניות הפצה וערוצי שיווק : מודלים לבחירה מודולארית של אסטרטגית הפצה של הפירמה, ניתוח ובחירת ערוצי הפצה וקבלת החלטות.
מדיניות פרסום ותקשורת שיווקית : הצגת מודלים של תקשורת שיווקית משולבת לתכנון אסטרטגיית פרסום, תכנון תקציב מרכיבי התקשורת השיווקית תוך התמקדות בתקציב הפרסום, ניתוח
ובחירת ערוצי התקשורת, הכרת מודל יחסי הציבור והתרומה שלו לתמהיל התקשורת הנבחר של הפירמה.
התנהגות צרכנים : הגרומים הסביבתיים, התרבותיים והאישיים שמשפיעים ומעצבים את התנהגותו של הלקוח, הסבר התהליכים הפסיכולוגיים אותם עובר הצרכן במסגרת תהליך הרכישה, כולל הצגת מודלים של התנהגות.
מודיעין עסקי : מערכת המידע השיווקי, סוגי המידע הקיימים, מקורות המידע, שיטות לאיסוף המידע, ניתוח ערך המידע והכדאיות הכלכלית של איסוף מידע לפני קבלת ההחלטה השיווקית.
ניהול מוכרים ומכירות : כוח המכירה, אומנות המכירה, ניהול שיחות מכירה, טיפול בלקוחות "קשים" ומרגיזים, הפשרת התנגדויות, טכניקות לסגירת עסקה, אסטרטגיות בניהול משא ומתן, טריקים וגימיקים במהלך המשא ומתן או ניהול קונפליקטים.
שיווק בקונטקסט הבינלאומי : תכנון וניהול אסטרטגיות שיווק כלל עולמיות, החלטות על התכנית השיווקית ועל הארגון השיווקי הבינלאומי.
שיווק ומכירות בעולם האינטראקטיבי : התפתחות האינטרנט ומגמות עתידיות, התפתחות הפרסום באינטרנט, צורות פרסום עיקריות, קידום אתרים, קריאטיב, סקירת המדיה, עבודה מול לקוח.