רקע
שוק התעסוקה במאה ה־21 מתאפיין בשינויים במסלול הקריירה. הדילמה לגבי בחירת מסלול הקריירה, שאיפיינה בעבר בעיקר אנשים צעירים בתחילת דרכם התעסוקתית, מלווה אותנו היום גם בשלבי החיים המתקדמים בעיתות שינוי, בזמן פיטורין, בעת בחירת קריירה שנייה עקב פרישה, או בתקופות של שינויים בשוק התעסוקה.
מטרות
• לימוד תיאוריות ומודלים מתחום פיתוח הקריירה
• התנסות פעילה בהנחיית קבוצות לפיתוח הקריירה
• הקניית מיומנויות ממוקדות בהנחיית קבוצות לפיתוח ולשינוי הקריירה
קהל היעד
הקורס מיועד לאקדמאים מנחי קבוצות מהאו"פ וממוסדות אחרים, המעוניינים לרכוש ידע מקצועי ומעשי בתחום פיתוח ושינוי קריירה.
נושאי לימוד עיקריים
• משמעות הקריירה בשלבי החיים השונים
• מסלולי קריירה - איפיון וגישות
• תהליכים תעסוקתיים, משפחתיים ואישיים המשפיעים על התפתחות הקריירה
• כלים לבניית תכנית עתידית, משמעותית ויישומית
• התמודדות עם תהליכי שינוי במעברי קריירה
• מיפוי שוק העבודה בישראל ומסלולי הכשרה והשכלה
• מסוגלות תעסוקתית (employability) - כלים לפיתוח מסוגלות תעסוקתית בקבוצה
שיטת הלימוד
הקורס נושא אופי של סדנה; כלומר, נדרשת מן המשתתפים מעורבות פעילה ומוכנות להתנסויות חווייתיות שונות. ההנחיה משלבת דיונים קבוצתיים, למידת תיאוריות, מצבי הדמיה, אירועי הנחיה ועיבודם. במהלך הקורס יתנסו המשתתפים בהנחיית הקבוצה.
פרקטיקום
המשתתפים יידרשו לתאם ולהנחות סדנות בארגון חיצוני, בתיאום עם מנחת הקורס.
הנחיית הסדנות מלווה בקבלת הדרכה ממנחת קורס.
בתום הקורס יועסקו הסטודנטים שיימצאו מתאימים בהנחיה בפרויקטים רלבנטיים של האוניברסיטה הפתוחה. שעות הפרקטיקום מורכבות מ־18 שעות הנחיה בפועל, 8 שעות הכנה להנחיה, שעתיים הדרכה קבוצתית, ושעתיים הדרכה אישית